Dag 44: Klong Prao beach, Magic resort

30 december 2016 - Koh Chang, Thailand

Romaine vertelt:

Vandaag staat er een windje en hierdoor is het wat frisser. Vooral s' morgens heb ik sinds lang weer eens een vestje aan.
We gaan ontbijten met de kids. Na het ontbijt gaan de meiden naar hun bungalow en wij werken de blog bij. Dit is best wat werk aangezien we zo'n 5 dagen niet hebben geschreven. Dankzij de foto's weten we wat we elke dag hebben gedaan. De verhalen zijn redelijk snel geschreven, maar die foto's uploaden, daar heb je heel wat geduld voor nodig. De WiFi is redelijk, maar voor foto's te uploaden moet ik bij de receptie gaan staan en dan gaat het de ene keer heel snel (dan sta ik zo wat te springen van geluk) en de andere keer moet ik een foto wel 10 keer opnieuw laden (dan heb ik af en toe de neiging om mijn telefoon zo tegen de grond te gooien) lang leven de techniek, hihihi.

Didi werkt aan het blog Didi werkt aan het blog

Tegen de middag zijn we met de meiden naar de 7-eleven gereden om de lunch in te slaan. Daarna even naar een strandje gereden om te kijken of ze de olifanten gingen wassen. Elke dag rond 13.00 uur komen op Kai Bae beach verzorgers (mahouts) met hun olifant, zodat de olifanten even lekker kunnen badderen in de zee. We kwamen net op het juiste moment. Er kwamen 2 mahouts met elk een jonge olifant aangewandeld. De meiden en wij trouwens ook, vonden het geweldig.Olifant baby Olifant baby 2

Eenmaal terug bij onze bungalows zijn we gaan lunchen, daarna zijn de meiden en ik een dutje gaan doen. In de namiddag hebben Died en ik nog een strandwandeling gemaakt en de meiden bleven bij Zita en Kajo. Niek is vandaag gaan duiken. Juna zita schommelbank Didi romaine wandeling strand

Het strand lag vol met een vreemd soort schelpen. Ze waren plat en rond, op de bovenkant een stervormige afdruk en ze waren ongeveer zo groot als een rijksdaalder. We vonden er 1 die was gebroken en zagen aan de binnenkant een ienie mienie sterretje. Na wat gegoogled te hebben zijn we erachter gekomen dat ze onder de zee-egels vallen en een benaming voor dit schelpdiertje is seadollar. Alswe ze de volgende keer tegen komen rapen we ze op. Hebben een weer wat extra dollars om van rond te komen . Nu we het toch over geld hebben. Willen jullie ons sponsoren of een bijdrage leveren aan het eten van onze kids dan kan dat op bankrekeningnummer NL30INGB0008012068 onder vermelding van help de taihuttu's de winter door :-)

Sand dollar

's Avonds zijn we het dorpje in gereden met Zita, Niek en Kajo en hebben we daar wat gegeten. Na het eten nog in een barretje wat gedronken en dobbelspelletjes gespeeld.Drankje savonds Drank savonds 2

1. Sandra:
    31 december 2016
    Wat geweldig om te lezen hoe jullie met je prachtige gezinnetje ♡ genieten !! Nog veel plezier samen echt heel bijzonder x