Dag 106 t/m 109, Singapore

1 maart 2017 - Singapore, Singapore

Romaine vertelt:

1 t/m 4 maart 2017, Singapore.

1 maart 2017:

We komen laat aan bij ons hotel, maar er ligt een 7-eleven  pal tegenover ons hotel. Ik settel me met de kids op onze kamers en Didi gaat bij de 7-eleven avondeten halen. Hij komt terug met een keuze menu bestaande uit: kipnoodles, puree met erwtjes en worteltjes, puree met kaas, spaghetti (alles moet worden klaargemaakt door er heet water aan toe te voegen) en wat cakejes. Ieder kiest zijn gerecht en we moeten zeggen het smaakt niet slecht. Daarna gaan we lekker naar bed.

2 maart 2017:

Na het ontbijt zijn we met een taxi naar Gardens of de bay gegaan. Er is veel te doen in Singapore, maar de meeste dingen zijn duur. Gardens of the bay daarentegen valt reuze mee. De entree is gratis, het kinderpark is gratis, 's avonds een gratis lichtshow, wat willen we nog meer. Er zijn attractie waarvoor  je entree moet betalen, maar die prijzen vallen mee EN het is je eigen keus. Wij zijn hier de hele dag geweest en de kinderen hebben zich super vermaakt zowel in het kinder(water)park, als wandelend door het park, op het dak van een hotel dat lijkt op een boot en na de lichtshow zijn we terug naar ons hotel gegaan. Gardens of de bay krijgt van mij een dikke 10. Wat een mooi park. Trouwens heel Singapore is mooi,  vriendelijke mensen, wel aan de dure kant en super schoon. Zo schoon heb ik nog nooit een stad gezien en geen politie te bekennen. Dat zal wel komen door de boetes die ze hebben, want Singapore staat bekent als de finecity (boetestad). Het werkt in elk geval wel.

3 maart 2017:

Wat gaan we vandaag doen in Singapore? We worden wakker en het regent. We zijn vandaag en morgen nog in Singapore. Daarna vliegen we naar Bali. Voordat we gaan, willen we graag de Singapore zoo bezoeken en Sentosa. Vandaag kiezen we voor de zoo. Tijdens onze taxi rit naar de zoo regent het behoorlijk en ook als we er zijn is het nog niet gestopt, dus we trekken de poncho's aan. We beginnen aan onze wandeling door de zoo en... de regen stop. De temperatuur is goed, want ook al regent het hier of heeft het geregend,  het blijft lekker warm. Het is een mooie dierentuin. De dierenverblijven zijn ruim en door de natuurlijke afscheiding lijkt het alsof je dichter bij de dieren bent. In 1 overdekt gedeelte sta je echt midden tussen verschillende dieren. Zoals eenden, mooie en aparte vogels, de ringstaart maki, aapjes, vleermuizen en nog veel meer. De dieren zijn gewend dat de mensen zo dichtbij zijn, want ze gaan gewoon door met wat ze doen, terwijl wij toekijken en rondlopen. Er zijn nieuwsgierige dieren die naar ons komen en dat is voor ons soms schrikken. Wij zijn er niet aangewend dat deze dieren zo dichtbij komen. Zoals een grote vleermuis of een soort eekhoorntje, maar wel erg leuk en mooi. We bezoeken twee shows in de dierentuin, waarvan 1 met olifanten en de andere met een zeeleeuw. Wat een slimme dieren, maar de dieren verwachten natuurlijk wel een beloning voor de kunstjes die ze doen. Voor de rest bewonderen we nog witte tijgers, orang oetans, heel veel andere soorten apen, luipaarden etc. Echt een mooie en leuke dierentuin. Een bezoekje waard, zou ik zeggen.

Eenmaal terug in ons hotel wandelen we naar Little India, daar zitten we in de buurt. Didi en ik zijn er voor jaren terug geweest eens kijken hoe het er nu is.

Wauw, er is veel verandert. Het is schoner, niet meer zo overdruk en er zijn grote shoppingmalls. We eten er wat (heerlijk, dat Indiase eten. Zelfs de meiden smullen ervan), daarna wandelen we nog wat door Little India en weer terug naar het hotelletje. Morgen weer een dagje Singapore.

4 maart 2017:

Een ochtend met veel regen. We willen graag naar Sentosa, maar met regen is het daar niet veel. We besluiten om eerst naar een van de grootste shoppingmalls van Singapore te gaan, Vivo city en kijken daar verder. Een h&m, een 21 forever, een Zara en ga zo maar door. De meiden werden helemaal gek. SHOPPEN!!! We hebben ze even laten rond rennen door de winkels en naar een tijdje hebben ze wat kleinigheidjes gekocht, want het moet allemaal in de backpack passen. Daarna zijn we verder gaan wandelen en toen kwamen we bij een winkel.... de meiden wisten niet wat ze zagen. Built a bear, een winkel waar je je eigen knuffelbeer kan maken en aankleden. Het mocht wat kosten, maar ze wilden het zo graag en het was een kei leuke ervaring, dus ja, ze mochten van ons hun eigen beer maken. Bijna 2 uur later, tja je moet er wat voor over hebben als ouders zijnde, hadden ze eindelijk hun eigen knuffelbeer klaar. Ze waren alle drie helemaal in de wolken met hun knuffelbeer. Het was zeker de tijd en het geld waard.

Buiten is het droog en we gaan met de monorail vanuit Vivo city naar Sentosa.

Didi en ik zijn hier al eerder geweest en het is nog steeds prachtig hier. Het strand, de zee, er is een waterspeeltuin (gratis) voor de kids en via een loopbrug kom je bij het meest zuidelijk punt van het Aziatische continent. Je kunt hier nog veel meer ondernemen, maar daar moet je wel voor betalen. Zoals een show met dolfijnen, zwemmen met dolfijnen, een pretpark, een zee aquarium, een waterpretpark en nog meer. Wij hebben al deze dingen over geslagen. Wel zijn de meiden in de (gratis) waterspeeltuin geweest, erg tof gemaakt, daarna over de loopbrug (wiebel de wiebel) en toen lekker op het strand geluierd. Met de taxi terug naar ons hotelletje, inpakken (morgen vliegen we naar Bali) en we sluiten af met een overheerlijk diner van de 7-Eleven: 1x puree met worteltje, 2x puree met kaas, 1x kipnoodles, 1x brood (Nutella heb ik nog) en als toetje een heerlijke reep chocolade. Moet kunnen, morgen eten we weer rijst, hihihi.

1. Oma Leentj:
    13 maart 2017
    Ha romaine vandaag jouw logger ontvangen v 1 maart wat prachtig hoe je alles weergeeft,ik verheug me telkens weer over jullie berichtgevinge.wat geweldig voor de kids wat een ervaring voor jullie allen dit mee te maken.veel liefs ik denk altijd aan jullie liefs oma