Dag 109, Nusa Lembongan

5 maart 2017 - Nusa Lembongan, Indonesië

Dag 109

Na een vlucht van 3,5 uur landen we op denpassar in bali. Het eerste dat opvalt is het verschil tussen de luxe op de luchthaven van singapore en bali. Bali is wel flink vooruit gegaan en de luchthaven is mooi maar je meekt direct dat je weer in azie zit en dat bevalt mij wel. Aan de luchthaven in singapore kunnen denk ik maar weinig luchthavens tippen. Ik weet niet wat het is maar zodra ik altijd in indo esie kom voelt het als thuis komen. Ik ben maar een kwartbloedje maar op een of andere manier voelt het heerlijk. De mensen, de geuren, de gebouwen, de offers etc. We worden met een minivan naar sanur gebracht vanwaar we vertrekken naar nusa lembongan. Een tweede verschil met alle andere landen is dat het bloedheet is en erg klam. Even wat snoep inslaan voor de kids en mijn bahasa indonesia oppakken en dan kunnen we via het water de speedboot op. Alle slippers worden in een grote bak gegooid. De boottocht duur 30 minuten en wanneer we aankomen om lembongan weten we direct dat we de juiste keuze hebben gemaakt. Heel mooi water, wit strand en geen hoogbouw. De kist met slippers wordt op het witte strand omgegooid en de zoektocht kan beginnen. Ik wacht maar gewoon op het einde en hoop dat die van mij dan over blijven. Even wachten en genieten van de omgeving en dan de backpacks op de rug en naar een taxi ( hier zijn het kleine witte vrachtwagentjes) lopen. Deze brengt ons naar muschroom beach waar we voor de eerste nachten een hotelletje geboekt hebben. Wanneer we aankomen worden we super vriendelijk ontvangen met een welkomstdrankje en een uitgebreide uitleg over het eiland. Wat een verschil met de KUT filipijnen. Dit is zoals het hoort. De kamers liggen in een erg mooi begroeide tuin met zwembad en zijn super ruim. Een groot bed met een klamboe en airco. Papa papa, mama mama, de douche is buiten roepen de kids. Ja een hele mooie halfopen badkamer met regendouche. Dit allemaal voor €21 per nacht. De kids en ik kleden ons snel om om het zwembad in te gaan en main doet even een dutje. Erg verfrissend is het zwembad niet want het water is pislauw maar toch lekker om even te zwemmen. Ik loop nog even naar het strand en zie dat het een klein baaitje is met wit strand en helder water met een paar kleine restaurantjes. Wel wat veel bootjes maar het plaatje is compleet. Wanneer ik weer in terug ben in het zwembad en samen aan het kletsen ben met joli komt er iemand van een duikschool langs. Ik had bij het welkomstdrankje tegen de receptionist gezegd dat we misschien wilde duiken. De instructeur stelt zich voor en blijkt van indo divers lembongan te zijn. Kleine lokale duikschool maar het voelt goed dus na wat onderhandelen komen we tot een mooie prijs en dus begint de duikles morgen in ons eigen zwembad. Wow dat is snel maar we moeten er toch een keer aan beginnen want joli wilt het heel graag. Dit is ook echt Indonesisch waar het personeel meedenkt en er nog echt service gericht gedacht wordt. Romaine twijfelt nog even maar besluit het de volgende keer met juna of jessa te doen. Savonds eten we wat in ons resortje en de sateh ayam smaakt heerlijk. Wat een verademing om gewoon weer heerlijk eten naar binnen te krijgen ipv fastfood of 7/11 opwarm gerechten. We gaan op tijd naar bed want we moeten morgen vroeg op voor de duikles. Wanneer we neerploffen in ons supergrote romantische bed kan ik na wat gefriemel dan eindelijk gaan slapen en dromen over onze eventuele toekomst in Indonesië.

1. Oma Leentj:
    13 maart 2017
    Didi ook schrijf jij weer een geweldig verhaal net als romaine heerlijk dat jullie het zo fijn hebben voor de kids ook een fantastische ervaring dit vergeten ze hun leven lang niet.veel liefs en nu ga ik de volgende mail v jullie lezen.heel veel plezier op Bali tot hoors