Dag 110, Nusa Lembongan, Mushroom beach, Duiken

6 maart 2017 - Nusa Lembongan (Mushroom Beach), Indonesië

Dag 110 duikles 1

Vroeg op om een heerlijk ontbijt te eten met lekkere koffie en vers fruit. Even naar het toilet en dan is de instructeur er inmiddels. Half uurtje later dan gepland maar ook dat is Indonesië. We krijgen wat uitleg en vervolgens trekken we de duikuitrusting aan en gaan we het zwembad in. De loodgordel en fles zijn aardig zwaar voor Joli maar het lukt haar aardig. Wat wordt ze groot! De hele les is in het engels en ze verstaat grotendeels alles. Ik hoef haar alleen de technische begrippen uit te leggen en de wat moeilijkere woorden maar de reis heeft al z'n vruchten af geworpen en de kids leren er goed engels door begrijpen. Praten is nog wat lastig maar ook dat gaat steeds beter. En daar gaan we duikbril op, mondstuk in en onder water. Heel apart de eerste keer om te ervaren omdat je alleen door de mond ademt en niet de neus maar al snel heb je het te pakken. Ook natuurlijk omdat het niet anders kan. We doen allerlei oefeningen, ik zal deze niet allemaal opsommen, maar op de helft van de dag blijkt dat we erg snel gaan. Als we er een uurtje aanplakken zegt de instructeur kunnen we de volgende zwembaddag skippen en direct de zee in. Dit doen we en erna krijgt Joli de complimenten aangezien de meeste mensen over wat we vandaag geleerd hebben twee dagen doen. Ze pikt het erg snel op. Romaine maakt wat foto's en juna en Jessa hebben een snorkel gekregen zodat ze mee kunnen kijken. Middags luieren we nog lekker wat aan het strand en zwembad en genieten we van de rust op dit eiland. We eten nog wat overheerlijk eten en drinken een glaasje onderuitgezakt op beanbags terwijl de zon ondergaat. Wat kan het leven toch mooi zijn. Als twee jaar alles draait om de ziekte van jouw vader en daarna het overlijden en de hele afwikkeling dan sta je eigenlijk nooit stil bij het leven en wordt je geleefd. De dagen zijn somber en er zijn dan maar weinig dingen waar je van geniet. Gelukkig hebben we dit gevoel tijdens de reis weer terug gekregen en kunnen we ondanks het gemis toch weer steeds meer genieten van het leven. Weer lekker op tijd naar bed want de tweede duikdag komt er aan. Selamat Tidor

1. Oma Leentj:
    13 maart 2017
    Heerlijk Didi dat jullie weer kunnen genieten van het leven,ondanks het verlies gaat het leven door jullie hebben nu een eigen geweldig gezinnetje houden zo .dit is zo belangrijk in het leven het thuisfront gunt het jullie van ganser harte en jullie zijn altijd in ons hart! Solong liefs oma leentje.