Dag 115, Nusa Lembongan, Mushroom beach

11 maart 2017 - Nusa Lembongan (Mushroom Beach), Indonesië

Dag 115

Vandaag hebben we scooters gehuurd en gaan we nusa lembongan en nusa ceningan verkennen. We rijden eerst pinnen bij een van de twee pinautomaten op het hele eiland. We hebben geluk want er zit geld in de automaat, hahah. Vaak doen ze het niet of is er niet genoeg geld, maar dan kun je gelukkig je rekening bij de restaurant later betalen. Dus creëer je een bierviltje zoals we dat in venlo noemen. We rijden richting de yellow bridge om over te steken naar nusa ceningan. De yellow bridge is een half jaar geleden ingestort toen er tijdens een ceremonie teveel mensen op de brug stonden en er ook nog eens scooters over heen gingen.
In totaal vielen er 12 doden en meer dan 40 gewonden tijdens dit voorval. Selamat jalan voor de overledenen. De brug is vorige week weer open gegaan en er mogen nu niet meer dan twee scooters tegelijk over heen. We komen veilig aan de over kant en rijden ceningan rond. Op aanraden van een duitse meid die ik ontmoet heb gaan we even relaxen bij pirate beach club. Als je daar een drankje drinkt kun je genruik maken van hun infinity pool en genieten van het geweldige uitzicht. Heerijk relaxt en het levert leuke en mooie foto's op. Ben er nog even de zee in gegaan en nogmaals de zee is hier vele malen mooier dan de filipijnen. Nadat we hier hebben genoten van wat snacks gaan we weer de scooter op om verder te kjjken wat ceningan te bieden heeft. Het eiland is nog helemaal niet toeristisch dus ik zie gelijk erg veel mogelijkheden hier. Didi niet teveel nadenken over mogelijkheden maar geniet nu maar  moet ik mezelf vaak zeggen hahaha. We bezoeken een cliff dive spot, surf spots en rijden het hele eiland rond.

Tussendoor stoppen we op het hoogste punt om te genieten van een waanzinnig uitzicht over nusa penida ( het volgende eiland). De weg naar dit punt is erg slecht en pittig met twee kids op de scooter maar we rijden langzaam zodat het nog enigszins veilig is. Wat een mooi eiland is dit en wat een mogelijkheden hier. Shit doe ik het weer hahaha. We zien nog een hanen gevecht en erg mooi plekken maar besluiten de zonsondergang te gaan bekijken op lembongan at sunset point. Hier genieten we van een waanzinnig mooie zonsondergang terwijl we de nasi goreng, satey ayam als een paar uitgehongerde varkens naar binnen werken. Wat kan eten toch lekker zijn. Als je er niet dik van werdt zou dat een leuke passie zijn hahahaha. Morgen wilden we eigenlijk vertrekken naar bali maar we besluiten nog maar een dag en nacht er aan vast te plakken. Wat is het hier mooi en rustig. Het was een lange dag en we hebben erg veel zon gehad dus we gaan weer eens een keer lekker op tijd naar bed rond een uur of 22.00.

Tip! Wij maken vaak gebruik van Agoda om onze hotels te boeken. Top site om goedkope accomodaties te boeken.