Dag 117, Sanur Bali

17 maart 2017 - Bali, Indonesië

Vandaag lekker een rustige dag in Sanur. We gaan naar het strand om nog een keer gezellig met de nederlandse groep samen te kletsen en we eten er wat. De kids vindennde friet bij Oda Oning heerlijk. Er hangt een beetje regen in de lucht maar het zet gelukkig niet door. Wanneer Romsine en de kids eten neem ik sinds lang weer eens een masssage. De Massages kosten hier 50000 voor een uur dus omgerekend €3,50 per uur. Het is geen top massage maar wel lekker ontspannend. Aannhet einde van de dag gaan we nog even aan het zwembad liggen en daar praat ik met een nederlandse vrouw die al jaren wat centen bijverdient met verkoop van spulletjes uit Bali in Nederland. We hebben het erg gezellig en voor je het weet is het alweer 19.00 uur. Shit we moeten de backpacks etc nog inpakken want we vertrekken morgen naar Ambon. ik heb er heel veel zin in maar vond het ook spannend. Ben namelijk benoeiwd wat romaine en de kids er van gaan vinden. nog even pinnen want ik koet de hotel rekening betalen. Tussendoor nog even een discussie gehad met de dame van de scooterverhuur die mij een oor wilde aan naaien met een extra dag te betalen. Ja tellen kan ze blijkbaar niet maar uiteindelijk komen we er goed uit. You never rent with me again roept ze en ik zeg I love you too. Ze begrijptner niets van maar ik zei al ze kon ook niet tellen. Wanneer ik terug loop vanuit de pinauromaat kom ik langs een cultureel centrum waar Balinese muziek vandaan klinkt. Ik besluit de stoute schoenen aan te trekken en naar binnen te gaan om een kijkje te nemen. Er zit een super uitgenreid gambelan orkest te spelen terwijl een dansgroep van kids de originele balinese dans oefent. Wow waanzinnig, ik ren snel naar het hotel om de kids te halen. Ze liggen al op bed maar dit moeten ze niet missen. Kom de kleren aan en ren snel mee. Romaine rent ook mee en we komen nog op tojd om een aantal minuten de dans en muziek te bewonderen. Echt heel leuk om te zien. Op eens zien we in het orkest ook de strandtent eigenaar zitten. Hij ziet ons en zwaait heel vrolijk en trots en je kunt aan zn gezicht zien dat hij het geweldig vind dat we aan het kijken zijn. Heerlijk hoe je zo per ongeluk uit kunt komen op zo'n plek. Na afloop gaan de kids naar bed en pakken wij verder de koffers in om ook op tijd naar bed te gaan want we moeten er vannacht om 04.00 uur uit om naar ambon te vliegen. Het was weer een relaxt dagje en we proberen nog steeds wlke dag volop te genieten van elke dag. Welterusten en tot morgen.