dag 119, Sanur, Bali

15 maart 2017 - Bali, Indonesië

Dag 119 15 maart

Vroeg op om te ontbijten en natuurlijk de zeemeermin pakjes testen in het zwembad. Ze spelen er de hele dag mee en zwemmen inderdaad als zeemeerminnen. Ziet er heel apart uit en wanneer we googlen zien we dat ze ook in nederland verkocht worden voor €130 per pakje. Natuurlijk betere kwaliteit etc maar ze hebben met deze waarschijnlijk evenveel lol en dat voor nog geen €10. Romaine en ik besluiten onze zalen voor Ambon en Australië maar eens op orde te brengen. We twijfelen al een paar dagen een beetje welke datums en welke vluchten want ze zijn redelijk duur op dit moment. We willen rond de 22e naar ambon en dan rond de 2e april naar Australië. Bij het ontbijt komt richard bij ons en we kletsen over onze plannen. Hij zegt dat er een mooi festival op bali plaats vind op de 27e en 28e maart met optochten en een stilte dag. Op deze stilte dag mag je je woning en hotel niet uit en niet teveel lawaai maken en geen licht aan hebben. Dit is dus een echt cultureel feest en dat willen we ook niet missen dus gooien we de plannen om. We vertrekken eerder naar ambon, op de 18e en we vliegen de 26e terug naar bali. Pakken we dit feest mee, kunnen wij en de kids nog even relaxen, naar de school en het huis kijken voordat we naar Australië vertrekken. Tijdens datzelfde gesprek zegt richard dat hij nog een mooi boetiek guesthouse te overname weet en voor je het weet zit ik op de scooter en rijden we er even kijken. Heel mooi resortje op 500 meter van de zee, 14 kamers, een villa om zelf te wonen, zwembad en een restaurant. De prijs is niet verkeerd en de mogelijkheden en toekomst ziet er mooi uit voor doe plek. Ok koffie gedronken en we komen er nog later een keer op terug.
Het mooiste is dat we door het omzetten van de vluchten bijna €600 besparen en we nu dus veel minder geld en uren kwijt zijn om naar de molukken te vliegen. Super dus, we boeken de vluchten voor Australië ook tegelijk zodat we de familie daar ook zekerheid kunnen geven. We twijfelen nog over hoe lang we in Australië willen blijven en of we naast sydney en omgeving ook nog naar het noorden willen rijden maar uit het niets komt het antwoord in de vorm van een telefoontje. Claudio en Trudy bellen ons om even bij te kletsen en hebben besloten onze verjaardag kados nu al te geven in de vorm van de huur van een camper voor een aantal weken door Australië. Wow dit is echt niet normaal en een erg duur kado dus we twijfelen even maar ze zijn erg overtuigend en geven het liever met een warme hand dan met een koude hand. Dit veranderd de situatie giga want nu hebben we dus een camper en dus accommodatie voor een aantal weken. Dan hoeven we dus alleen nog de campings en het eten te betalen en de knoop is doorgehakt en we besluiten dus na het familiebezoek van sydney naar Cairns te reizen. De camper moeten we nog uitzoeken maar zon klein busje met een tentje erbij lijkt ons geweldig. Trudy en Claudio waanzinnig bedankt voor dit mooie kado en hopelijk zien we jullie in Australië. Nu we toch met de pc bezig zijn regelen we gelijk de visums voor Australië. Als Nederlander krijg je een visitor visum voor 1 jaar gratis maar je mag maar 3 maanden aan een stuk blijven. Heel eenvoudig online te regelen via de Australian government site. Nog even het reislog bijgewerkt en gezwommen met de kids.

Savonds komt reggy agerdijk, een vriend van Richard , ook een nederlandse indo, optreden in het restaurant en maken we er samen met wat expats en gasten een gezellige avond van. We ontmoeten een stel uit noordwijk waar we die avond veel mee praten en wisselen onze gegevens uit. Hij is makelaar dus wie weet komen we ooit terug naar nederland dan kunnen we toch nog aan zee wonen, hahaha. We kletsen over van alles en ook veel over hun kids en kleinkids die veel op die van ons lijken. Ze hebben veel gereisd en komen ook al jaren op bali. Je ontmoet zoveel mensen tijdens deze reis en iedereen is anders en heeft z'n verhaal. Ik vind het heerlijk om al deze verhalen aan te horen.  We sluiten de tent zoals dat hoort en maar goed ook want ik voel de rum al een beetje. Een heerlijke avond en super gezellige mensen allemaal. Lekker slapen en morgen hopelijk weer zo'n mooie dag.

1. Oma Leentj:
    20 maart 2017
    Nou dat was een meevallertje main en didi van trudy en claudio .fijn voor jullie.jammer dat ze zakelijk niet kunnen oversteken naar australie,ik weet zeker als het mogelijk zou zijn ze het vliegtuig zouden nemen en naar jullie toekomen geloof maar dat het gemis v jullie groot is maar we verheugen ons als jullie weer hier zijn en een flinke knuffel kunnen geven.ik ook kan die dag niet afwachten hoewel we blij zijn dat het zo goed bevalt en jullie deze reis zo goed meemaken.gied weer goed eten leuke mensen en veel zon wat wil je nog meer en jullie gezinnetje samen .paletty! Liefs oma