Dag 135 Australia here we come !

3 april 2017 - Sydney, Australië

Romaine vertelt:
Op naar Australië. We vliegen om 22.00 uur, dus lekker slapen in het vliegtuig. Tenminste dat dachten we, want aangezien het een goedkopere vlucht was.......zaten we nogal krap en de stoelen konden niet in ligstand. Resultaat: allemaal geen oog dicht gedaan.
Tijdens de vlucht moesten we een kaart invullen of we iets hadden aan te geven en daar onder een hele waslijst met goederen die niet mee het land in mochten. O, ja Australië, met de strenge controles en dat programma van tv: border control. O, jee als dat maar goed gaat.....
Nou, mijn ervaring met de controles: we zijn niet gefilmd, ze hebben ons niet extra gecontroleerd, het was er wel knetter druk.
Eenmaal buiten met onze bagage kwamen we al snel Jodi tegen. (Jodi is familie van Claudio. Zij en haar man Lance hebben ons uitgenodigd om bij hun in huis te komen voor zo lang als we willen. SUPER!!!) Jodi was zo lief om ons te treffen op de luchthaven. Daar heeft ze ons haar autosleutels gegeven en konden we met haar auto naar haar huis rijden en bijkomen van onze vlucht. Zij zelf moest gaan werken.
Didi werd dus meteen voor de leeuwen gegooid. In een vreemde auto, links rijden, links schakelen en het gene wat maar niet wilt wennen is dat het knipperlicht rechts zit en de ruitenwisser links, hihihi.
Veilig zijn we bij het huis van Jodi en Lance aangekomen.
Wij kregen de gehele benedenverdieping tot onze beschikking. Een eigen badkamer, 2 slaapkamers. De bedjes waren al opmaakt. Keukentje erbij. Alles was goed geregeld voor ons.
Jodi had ons verteld dat ze 2 boxers (hondenras) heeft en dat ze heel lief zijn, maar toen we aankwamen.... geen honden te zien en wij waren zo moe dat we eerst een uiltje hebben geknapt.
Didi werd al wat eerder wakker, dan de meiden en ik. Hij is met de auto de buurt gaan verkennen. Wij werden wat later wakker en daar waren de honden. Ze stonden voor de buitendeur te springen om naar binnen te komen. Wat een schatjes, junior en Beau. In het begin waren ze even druk, maar daarna zo lief. Tegen 17.00 uurkwam Jodi thuis en Lance kwam iets later. Er werd voor ons gekookt. We hebben met z'n allen lekker gegeten en wat geklets, maar niet al te laat naar bed, want morgen moeten Lance en Jodi weer werken. Wij willen morgen naar Sydney toe.