Dag 14 : Maenam Silent beach treehouse

30 november 2016 - Koh Samui, Thailand

Didi verteld:

Toe we opstonden zagen we dat het wat bewolt was en er erg hoge golven waren in de zee. Lekker rustig ontbeten dus en vervolgens moesten we onze spullen verhuizen naar een ander huisje. We wisten dat er een nacht was dat het huisje geboekt was door anderen en dat was vandaag. Even kleren op een stapel en 5 meter verder weer in een ander huisje neerleggen. We zijn samen in het restaurant gaan zitten om wat huiswerk te maken en samen bezig te zijn. Joli wilde graag de stambomen van onze families maken, Juna wilde graag brieven schrijven voor vriendinnetjes en Jessa wilde graag kleuren. Leuk om te doen aangezien het toch een bewolkte dag was. Ik zal het resultaat van de brieven, kleurplaten  en stambomen later op internet plaatsen.

Knutselen

Ik ben vervolgens met de kids de zee in gegaan maar door de wilde zee dreven er ook wat kleine blauwe knoops kwallen in de zee en de kids wilden er snel weer uit. De golven waren heerlijk en hoog maar de angst voor kwallen was iets groter, . In het water ontmoette ik een duitste jongen die ook met zn gezin ( vrouw en twee kids 1 en 3 jaar) op reis was. Welliswaar 6 weken maar genoten van hun tijd samen. Hij vertelde mij hoe het in duitsland geregeld was na de geboorte van een kind. Mijn bek viel open. In totaal krijgen zij samen 14 maanden betaald verlof om voor de baby te zorgen. Welliswaar maar 70% van hun salaris maar dan nog. In nederland de vrouw 16 weken en de man 5 dagen? In duitsland de vrouw dus 12 maanden en de man 2 maanden maar je mag het ook verdelen in beide 7 maanden. Och ja het is hoe het is maar de kinderbijslag is in duitsland ook al 3 tot 4 maal hoger dan in Nederland. Wat gaat er in ons kleinde landje fout vraag je je dan af. Maar goed na even kletsen besloot de man met zn gezin ook vanaf morgen te verblijven in ons resortje en dus weer wat nieuwe vrienden erbij. Voor de rest lekker wat met de kidse gespeeld op het strand, fotos en musically's gemaakt.

Junaopsteen Joli op steen Jolijump Junajump

Voor de musically's moeten jullie kijken op musically en dan juna haar kanaal heet junax11 en joli haar kanaal xjolixx . We merken dat de kids toch wel graag op de telefoon zitten om contact te hebben metiedereen en creatief bezig te zijn. We vinden het nog lastig om te bepalen of we dit telefoongebruik goed vinden maar houden in in de perken door ze overdag 1 uur er op te laten en savonds na het eten (20.00 uur) mogen ze zelf kiezen of ze spellen willen spelen of met de telefoon willen spelen. Vaak wordt voor de telefoon gekozen maar we hopen dat dit gelijdelijk gaat veranderen. . Savond's bij het eten zag ik een vrouw zitten met kids. Ik had hun al eerder gezien en was wel nieuwschierig naar hun verhaal dus toen ze voorbij liep groette ik haar en vroeg ik hoeveel kids ze had. Ook 3 antwoordde ze, 10,8 en 6 jaar oud. Ze kwamen uit noorwegen en waren 6 maanden op reis en dede hedurende de reis overal vrijwilligerswerk. Na thailand gaan ze nog naar costa rica, argentinie en bolivia. Je doet hier erg veel en leuke ideeen op . Ze gaf hier op koh samui engelse les en haar man klustye wat bij op de school. Ze nodigt ons uit om een keer op bezoek  te komen en de kids samen te laten spelen in hun zwembad. Tevens geeft ze aan dat er vraag is naar engelse docenten en we dus zo aan de bak kunnen. Tijdens ons gesprek komen we er achter dat hun man en kids ook de rudolf steiner educatie genieten in noorwegen en dat het in noorwegen geen enkel probleem is om de kids met zelf educatie een periode mee te nemen op reis. Gek he hoe een kleine vraag kan leiden tot al deze info. Dit is trouwens nu al het tweede gezin dat we tegen komen waarbeinde kids de rudolf steiner educatie genieten. Wij zijn dan ook zeer tevreden over de rudolf steiner school in venlo, even reclame maken, hahaha en merken dat deze vorm van lesgeven over de hele wereld aan bekendheid wint. WWW.RUDOLFSTEINEREDUCARE.NL. Even facebook uitgewisseld met hun en afgesproken dat we contact houden en we hun school bezoeken om te kijken of het wat is voor de kids. Ook nog wat tips omtvamgen over huizen voor langere termijn dus die gaan we ook nog checken. Daarna nog lekker op strand gewandeld , mijn gezonde bacotje ( annanassap, cocnosmelk en rum) en romaine haar mai tai gedronken en lekker gaan slapen.

Morgen alweer dag 15. Het gaat snel

Romaine restaurant Toto Jessa geeft kus

1. Joli taihuttu:
    1 december 2016
    Ik vond de stamboom maken super leuk.