Dag 140; A Family picknick

8 april 2017 - Umina Beach, Australië

Romaine vertelt;

Vandaag gaan we picknicken met de fam. We hebben om 13.30 afgesproken in een park bij Sydney. Eerst rijden we naar het huis van de ouders van Jodi, Helene en Mark. Zij zijn helaas niet bij de familie picknick aanwezig, want ze zijn lekker op vakantie. Ze hebben net een nieuw huis met zwembad en daar mogen wij even gebruik van maken. Hoe tof is dat.... Het is een schitterende woning, bungalow style. Ze gebruiken een skateboard om van de ene naar de andere kant de gaan. Het is TE ver lopen. Het zwembad, wauw. De meiden vinden het geweldig. We eten nog een snack en dan gaan we weer verder. Op naar de picknick.
We komen aan in het park. Het ligt aan zee, een super speeltuin voor de kids, een kiosk met verse koffie, BBQ's hier en daar en we worden warm ontvangen door de familie. Aanwezig zijn: tante Magda ( wat een lieve vrouw) en ze spreekt ook nog Nederlands. Tot haar negende in Nederland gewoond en daarna na hier verhuisd3en haar Nederlands is nog op en top. 2 nichten zijn er van Claudio; Caroline en  Monique. En er is 1 neef aanwezig: Greg.  Greg hebben we al eerder in Nederland ontmoet. Met de 2 nichten hebben we alleen via Facebook contact gehad. En dan zijn er nog de kinderen van de nichten en neef. Allemaal meiden. De enige mannen zijn Greg en Didi. Ze hebben allemaal wat eten en drinken meegenomen, dus de picknick kan beginnen. We voelen ons meteen eigen en het duurt ook niet lang voordat de meiden met elkaar spelen. We kletsen wat, maken een wandeling langs het strand, halen een verse kop koffie de tijd vliegt voorbij. Na de picknick gaan we ook nog even bij Greg thuis langs. Daar kunnen de meiden spelen met de meiden van Greg. En ze vinden het geweldig. Daarna gaan we nog even bij Monique aan en als laatste gaan we naar Caroline en daar eten we wat mee. Ook daar genieten de meiden volop. Aangezien Caroline 4 dochters heeft en twee papegaaien. Helaas moeten we weer terug naar Jodi, want het wordt al laat. Dit vinden de meiden niet leuk. Het liefst willen ze blijven logeren, maar dat kan helaas niet. Jessa krijgt nog een pop mee van Haley om mee te spelen. Deze mag Jessa houden. De oude pop van Jessa wordt meteen ingeruild voor deze en Jessa is helemaal blij. Pop Haley gaat overal mee naartoe.
Als we terug zijn, zijn we doodmoe en kruipen lekker in bed. Het was een leuk en druk dagje.

1. Tiny:
    9 mei 2017
    Leuk is dat Romaine dat overal BBQ's staan die je kunt gebruiken. Foto's zijn ook leuk, echt Australië's bouw heerlijk dat zwembad!! Hoe is de temp nu? Alles goed met de meisjes ook? Super gaaf!!!