Dag 148; Paaseieren, surfles en tanya en troy.

16 april 2017 - Port Macquarie, Australië

Didi vertelt;

Zo vandaag vroeg op want de kids gaan Paaseieren zoeken. Ja de paashaas hebben ze hier ook in australie en hier krijgen de kids 3 weken vrij tijdens de easter holliday. Heerlijk om te zien hoe ze rond rennen en de chocolade eieren en hazen zoeken. Zo mandje vol en verdelen de hap. Dat wordt een stuiterende Jessa de komende dagen maar ja het is pasen. De buren hebben ons gisteren gevraagd of we met hun naar het strand wilden gaan en dan zouden ze Joli surfles geven. Yes natuurlijk gaan we mee en al helemaal voor een gratis surfles. Wanner we bij het strand komen blijken de golven wat hoog maar Joli gaat er vol voor. Het lukt al een beetje maar de zee is echt ruw aan het worden dus moeten ze helaas stoppen.

Smiddags gaan we op bezoek bij Tanja en haar gezin. Ook familie van claudio en ze hebben ons uitgenodigd voor een brunch. Ze wonen hier in port mcquarie en na even zoeken vinden we hun huis. Ook zij wonen natuurlijk vrijstaand en hebben een zwembad in de tuin. Het lijkt hier wel de normaalste zaak in Australië. Dikke jeep, vrijstaand huis met zwembad etc. We worden ontvangen als familie en ze hebben heerlijke snacks klaar staan voor ons. De kids eten zich vol aan de toostjes, druiven en wij aan de kaas en pate's. Wij praten gezellig wat bij mer Tanja en Troy terwijl onze kids samen spelen. Wat een leuk gezin en prettige mensen. Dan komt de grootste verassing want ze hebben ook avond eten voor ons voorbereid het lam van de bby ligt al een paar uurtjes te bakken. Heerlijk eten savonds en we genieten er volop van. Ik denk dat we als een stel uitgehongerde heyenas over zijn gekomen maar so be it. Hadden ze niet zo lekker moeten koken hahaha.

Na dat we gegeten hebben en het eten is gezakt wandelen we nog even naar het strand  en op de terugweg zien we de eerste koala in het wild. Tanya en Troy vertellen ons dat koalas in principe de hele dag stoned zijn en daarom zoveel chillen in de bomen. Ze hebben zelfs rode ogen van de stonedheid. Zo blowen natuurlijk niet met het schijnt iets te maken hebben met het eten en de spijsvertering of zo. Als je het echt wilt weten google dan maar even, hahaha.

We sluiten nog af met een drankje bij hun thuis en daarna nemen we afscheid en gaan we weer terug naar onze iets minder luxe tent.

Tanja en Troy thank you very much for this great and warm welcome and all the time you spend with us. Whenwver you kids wanna go to wherever we might live in the future, we will treat them the same. Xxx

Terug bij de camping zijn de kids alweer snel aan het spelen mwt de buren en leren ze hun het spel annemarie koekoek. Das lachen, gieren brullen. Wij pakken alvast wat spullen in zodat we morgen vroeg niet teveel werk hebben. Op naar de volgende plek, southwest rocks.