Dag 150; Een gat in mijn been, spuit er in en naar byron bay!

18 april 2017 - Byron Bay, Australië

Didi vertelt;

Sochtends staan we op en gaan we direct naar een huisarts. De eerste is nog steeds gesloten dus maar naar de volgende. Deze heeft geen tijd voor mij, dus maar naar een andere huisarts. Deze heeft geen tijd voor mij tot vanmiddag 15.00 uur maar dat komt niet echt fijn uit want we willen verder rijden. Ze geven ons het adres van een ziekenhuis in een paar dorpen verder waar we kunnen gebruiken want het is een zweer wat ik heb en dat moet zsm behandeld worden. Ok op naar de volgende plek en daar hebben ze gelijk tijd voor mij. De eerste arts kjjkt erna en vind inderdaad dat er even een specialist naar moet kijken wamt het gat is wel erg diep en ontstoken en er komt erg veel pus uit. Na een uur wachten  kan ik de tafel op en wordt er naar gekeken. Eerst maar even schoonmaken zegt ze en ze pakt een spuit met een botte naald. Ik denk daar gaat ze de wond mee schoon spuiten maar nee hoor voordat ik het weet zit de botte naald in de wond en spuit ze de inhoud leeg. FUCK FUCK AND FUCK, ik vlieg bijna tegen het plafond van de pijn en de arts zegt . Ja sorry wilde het niet zeggen want dan was het erger geweest. En voor dat ik het weet zet hij de volgende spuit in de andere kant van de wond en spuit weer al de vloeistof er in. Jezus wat een pijn maar nu is de wond schoon zeggen ze. Hij ziet er nu nog dieper uit nu die schoon gemaakt is. Ze doen er wat zalf op en binden mijn been in zodat er geen vuil ik kan komen. Keep it on for 4 days and don't go in the water zeggen ze. Klote dat net wanneer we naar byron bay gaan, de plek om te leren surfen. Och we zien wel , nu maar eerst er heen rijden en ik vertel in de auto het verhaal van de spuit aan romaine en de kids en ze lachen zich kapot. Ja ze waren in de auto blijven zitten want ze dachten dat duurt niet lang.

Onderweg stoppen we bij de big banana want het schijnt nogal wat te zijn en een foto maken is iets wat iedere Australiër doet, dus wij ook. We eten er een klein hapje en maken onze big banana foto. Daarna tijden we weer verser naar Byron bay waar we op zoek gaan naar een leuke camping. We vinden een leuk plekje aan het strand en aan de rand van het centrum. We komen aan net wannee het duister wordt dus moeten we de tent opzetten in het donker maar dat lukt ons aardig. Als je zon tent een paar keer opgezet hebt gaat het steeds sneller. Lekker naar bed nu want het was weer een lange dag.