Dag 154; Goodbye tent and Hello Campervan

22 april 2017 - Brisbane, Australië

Zo vandaag vroeg op want we gaan de camper ophalen in Brisbane. Wanneer we aankomen schikken we van de grootte. Uhh dat is wat anders dan een auto met tent hahahah. Wat een slagschip en daar moet ik mee rijden. Jezus hoe ga ik dat doen. Eerst uitvoerige uitleg over alle ins en outs van ons spaceship en daarna alle tassen overladen van de auto naar de camper. Het gekke is dat we ook nog echt moeten passen en meten om alles van de auto netjes op te bergen in de camper. Erg veel leefruimte maar de opbergruimte is redelijk. Nu de auto inleveren bij de luchthaven wat betekent dat romaine voor het eerst moet rijden in Australië. De kids twijfelen waar ze nu in de auto moeten. Bij pap die nog nooit zon groot ding heeft gereden of mam die nog nooit aan de linker kant van de weg heeft gereden hahahah. Ze verdelen zich en zo kunnen we eindlijk op pad. Auto inleveren gaat allemaal goed en eindelijk kunnen we met de camper op pad. Of nee, want we ontdekken nog wat mankementen aan de camper die niet op het formulier staan dus toch nog maar even terug om dit goed te regelen want we zijn al eens eerder genept met autohuur.

Zo nu kunnen we echt vertrekken en de tocht met ons spaceship kan beginnen. We rijden richting de sunshine cost naar een plek genoemd dicky beach. We doen de laatste inkopen voor juna haar verjaardag morgen. Eerst de kmart en big w voor de cadeaus en dan de supermarkt voor taart etc. Juna mag kiezen wat we eten en wat denk je PIZZA! Fuck man, winkelen is echt niet mijn hobby en al helemaal niet met vier vrouwen die alles leuk vinden en soms 5 minuten kunnen doen over het kiezen van de juiste pot appelmoes of bodylotion or whatever.

We doen nog een gezamenlijke strandwandeling en daarna gaan de kids op tijd naar bed na deze lange dag. Eindelijk geen luchtbed meer maar een lekker matras met lakens en dekbed.

Romaine en ik evalueren nog even de eerste dag met de camper en romaine is erg blij met de camper en ik twijfel nog een beetje. Natuurlijk is het fijn een magnatron, airco en een ijskast te hebben en niet elke keer een tent te hoeven opbouwen of luchtbedden te moeten oppompen maar het haalt toch een beetje de backpack charme weg vind ik. Het grootste nadeel vind ik dat je minde mobiel bent en je niet even snel naar een winkel of strand kunt rijden. Dus we moeten wat meer plannen en de boodschappen onderweg doen maar och we hebben het spaceship nu en dus maar ervan genieten en het optimale er uit halen.

Wanneer de kids slapen versieren we de camper alvast voor een deel en besluiten de rest smorgens te doen. Was een lange vermoeiende dag en dus tijd om het bed op te zoeken.

Ps oh ja een groot voordeel van de camper is dat we wat privacy hebben en de kids afgescheiden liggen van ons wat het liefdesleven zeker ten goede komt. Eindelijk weer fatsoenlijk hobbyen hahahaha

1. Tiny:
    11 mei 2017