Dag 156; Noosa and Tin can bay

24 april 2017 - Tin Can Bay, Australië

Didi vertelt:

Lekker Vroeg op en rijden naar tin can bay. Op een of andere manier wordt ik hier elke morgen al rond 06.00 uur wakker. Romaine  en de kids rond 07.00 uur dus we zijn altijd al vroeg bezig. We rijden eerst naar noosa en onderweg bekijken we de baai vanuit laguna lookout noosa heads. Erg mooi groene omgeving met een mooie zee. Wanneerwe naar Noosa national park willen is het inmiddels zo druk dat er geen plek is om te parkeren. We zijn weer op een nationale vrije dag op pad en dan kun je tellen op drukte. Het lijkt wel of iedereen vrij heeft p zulke dagen en dan zsm naar de zee gaat met alle hebben en houwen. We kunnen nergens parkeren met ons spaceship, wederom een nadeel ervan en besluiten dus naar Noosa botanical gardens te rijden. Deze vallen helaas tegen maar vormen een prettige onderbreking van het rijden. Noosa lijkt ons een mooi plekje maar erg druk dus rijden we door naar tin can bay. We vinden hier een Kleine camping met erg vriendelijke mensen. V vaste merkwaardige bewoners die altijd in zijn voor een gesprekje. We verblijven in kingfisher caravan park. Vanuit hier zijn we zo bij de plek waar je dagelijks dolfijnen ku t zien en voeren maar dat kan pas morgenvroeg om 7.00 uur. Tegen de avond wandelen we een blokje door de buurt waarna we lekker eten. De buren breangen ons nog wat spicy kippetjes.
We gaan vroeg naar bed want morgen moeten we om 6.30 aanlopen naar het  dolfijnen punt. Ik krijg nog even uitleg van de buurman over het southern cross in de sterren en zo weet ik nu waar het zuiden ligt. Ik leer ook dat je blijkbaar op het zuiderlijk halfrond de noordpoolster niet kun t zien. Lekker dagje weer maar nu oogjes dicht en snaveltjes toe.