Dag 164; Twijfel ? Nee we doen het goed. Gratis zoo

2 mei 2017 - Rockhampton, Australië

2 mei

Voor dat we vanochtend vertrekken ontmoeten we nog twee oudere mensen die ons aanspreken en zij vertellen ons hoe zij vroeger ook de wereld rond gereisd hebben met hun kids en hoe goed dit is geweest voor hun kids. Ze hebben inmiddels allemaal een mooi leven en de reizen hebben hun alleen maar geholpen. Dat is precies wat we af en toe nodig hebben om te horen want natuurlijk twijfelen wij ook wel eens of we het goed doen maar we merken aan de kids dat ze opbloeien en door regelmatig met hun te oefenen lopen ze ook geen achterstand op kwa school etc. We wisselen nog even gegevens uit en ze geven ons nog wat tips voor het noorden voordat wij richting rockhampton rijden. In rockhampton is een gratis dierentuin en die gaan we natuurljjk bekijken. Om de kosten een beetje te drukken proberen we zoveel mogelijk  gratis activiteiten te doen. De kids genieten van de kangaroos, krokodillen, goannas etc en het is een super onderbreking van de lange rit. Na de dierentuin rijden we weer verder en we proberen zover mogelijk te komen  zodat we de dag erna niet meer zo ver hoeven te rijden. We rijden in het duister een parkeer/overnachtplek op aan de snelweg. Deze plekken zijn door de overheid gecreeerd vanwege de grote afstanden en er is een toilet aanwezig. We zoeken een mooi plekje en kokkerellen wat voor de hongerige maagjes. Ik maak even een rondje over de parkeerplaats en ineens roept er iemand, Limburg? Ik zeg ja jij ook. Ja ik kom uit roermond zegt hij. Ik uit venlo en zo ontmoeten een venlonaar en een roermondenaar zich savonds op een parkeerplaats ergens in the middle of Australië. We drinken er samen een aantal en daarna ga ik aangeschoten het bed in en is de bundaberg rum al aardig op aan het raken.

1. Tiny:
    18 mei 2017