Dag 165; Vogelbekdier, wallabies en kangaroos.

3 mei 2017 - Broken River, Australië

3 mei

Even wat ontbijten, kletsen met de roermondenaar en vervolgens start omze rit naar broken river. Broken river is een plek in de bergen waar we het vogelbekdier kunnen zien in het wild. Het schijnt een mooie rit te zijn dus let's go. Het deel over de autobaan is saai maar wanneer we het binnenland beginnen in te rijden wordt de rit leuk en wanneer we het bord voorbij rijden met de tekst " very steep hill comping up. No trucks or vehicles longer than 10m allowed" begin ik te hopen dat de camper het gaat trekken.
Het begin van de helling gaat makelijk maar er zitten aardig wat stukken tussen die erg stijl zijn en erg scherpe bochten hebben. Vergelijk het maar met wanneer je op skivakantie gaat en dan in een keer van de autobaan af de verg op moet en dan al die scherpe bochten moet nemen. Met de auto simpel maar met ons spaceship van 7,5 meter lang en 3,5 meter hoog iets moeilijker, hahahah. We stoppen op een paar plekken voor een super mooi uitzicht en rijden door naar de broken river. Tijdens onze wandeling in het gebied spotten we veel dieren waaronder erg veel schildpadden en daar eindelijk zien we een  vogelbekdier. Wow wat een apart dier en veel kleiner dan we gedacht hadden. Het is een beetje een otter met een brede snavel en poten met nagels en vliezen. Ja een hele rare combinatie en ik begrijp waarom dat de mensen die het dier ontdekte even hebben moeten twijfelen over onder welke categorie ze deze moesten plaatsen. Heel apart en leuk om in het wild gezien te hebben.

Na een kleine lunch vertrekken we weer dezelfde route terug richting Hillsborough national park aan de zee waar we overnachten op een camping. Wannee we de camping naderen zien we overal wallaby's springen en grazen en waneer we onze camper op z'n plek hebben staan huppelen de kangaroos zo voorbij. De camping staat bekend om de populatie kangaroos die in het wild leeft en elke ochtend bij zonsopkomst op het strand zich verzameld. Dit gaan we morgenvroeg bekijken maar voor nu al heel leuk om de kangaroos van zo dichtbij te zien. Ze zijn aardig groot en de kids durven nog niet zo goed dichtbij te komen dus duiken ze het zwembad maar even in. Dit is de eerste camping die we hebben waar het plaatje klopt. Aan zee, veel wildlife, zwembadje voor de kids en rustig. Heerlijk vertoeven hier. Tip voor iedereen die hier in de buurt komt.  http://www.capehillsboroughresort.com.au
Top dag met veel leuke ervaringen.