Dag 166: Kangaroo Rainrise ipv sunrise and cyclone Debbie and the laundry room

4 mei 2017 - Airlie Beach, Australië

Didi vertelt:
Vanochtend staan we heel vroeg op om bij zonsopkomst de kangaroos op het strand te zien. 5.30 uur gaat de wekker en 6.00 uur staan we op het strand. En dan ineens begint het te regenen en valt het hele plan in duigen. Wat eigenlijk heel mooi moest zijn veranderd van een sunrise in een rainrise en we zien een verdwaalde kangaroo die ons aankijkt van wat een gekken in de regen. Het lijkt wel of al zn kangaroo vrienden hem hebben gestuurd . Zo van er moet er toch één de toeristen vermaken in de regen, hahahah. Snel terug naar de camper en lekker opwarmen. We hebben de foto's gezien van hoe mooi het kan zijn dus die memoriseren we dan maar in ons hoofd. We pakken alles weer in en rijden richting airlie beach waar onze camper grondig behandeld gaat worden tegen bedbugs. We kunnen op kosten van het verhuurbedrijf inchecken op een big4 park in een luxe huisje. Top geregeld dus. Wanneer je de afslag naar Airlie beach neemt begin je de gevolgen van de cyclone debbie te zien die hier 6 weken. geleden over het land geraasd heeft. Overal beschadigde huizen, omgevallen reclameborden, bomen uit de grond getrokken etc. Het is een beetje een bewolkte dag. Maar hopen dat er niet weer een cyclone komt. We checken in in ons huisje en de kids gooien zich gelijk op de bank om even tv te kijken, hahaha. Dit is nu denk ik de 5e keer tijdens onze reis dat ze tv hebben gekeken en dus niet erg om even af te schakelen en hun vertrouwde zender Nickelodeon te kijken.  Wij mogen helaas alle was gaan doen omdat de organisatie niets geregeld krijgt maar we worden er voor vergoed. Zeg maar gerust werken dus hahahah. We rijden naar een laundromat waar we zon beetje alle wasmachines en drogers in beslag nemen zodat we alles zsm klaar krijgen. De kids zijn namelijk alleen in het huisje en we willen ze niet te lang alleen laten. Wat een KUT WERK, zeg dat wassen. Gelukkig is er een Australische dame die ons helpt met de machines in te stellen en juiste wasmiddelen voor de bugs. We zijn hier dik 3 uur mee bezig en uiteindelijk 243$ aan wassen kwijt. Nogmaals wat een KUT WERK, hahaha. In mijn ogen op dit moment nog een pleonasme aangezien in mijn beleving nu werk altijd kut is hahaha. Nee grapje, werken is helemaal niet verkeerd natuurlijk als het iets is wat je graag doet. Ben benieuwd wat er op ons pad komt kwa werk want wij zouden het echt niet weten op dit moment. Maar goed na de was gedaan te hebben maar weer terug naar de camping waar de kids zich inmiddels toch maar vermaakt hebben in het zwembad etc. We gaan Savonds nog eten in een lokaal tentje waar ook weer de gevolgen van debbie te zien zijn. De cyclone heeft echt duidelijk zijn stempel achter gelaten en deze regio is inmens getroffen. Ook onze camping is maar voor 30% open. De rest van de camping/huisjes/speeltuin is verwoest en moet opnieuw opgebouwd worden. Dit beeld zie je overal rond airlie beach en de trekpleister van de regio de whitsundays zijn ook getroffen en het toerisme ligt een beetje op z'n gat.
Misschien als het morgen goed weer is gaan we met een boottocht de eilanden verkennen maar helaas is er regen voorspeld. Morgen maar weer verder kijken. Nu maar gaan genieten van onze eigen slaapkamer en een van onze hobby's maar weer ons fatsoenlijk beoefenen hahaha. Ja ik bedoel natuurlijk gewoon lekker knuffelen.