Dag 171; Mijn held en eindelijk een Hippie sfeer!

9 mei 2017 - Kuranda, Australië

Didi vertelt;
Zo dat is even ander wakker worden met een paar flesjes wijn op maar toch weer om 07.00 Sochtends kan ik niet meer slapen. Koffietje maken en lekker buiten zitten genieten  van de omgeving en al de bushturkey's die al het eten overal bij de campers weg halen. Op een of andere manier heb ik op dit halfrond nog minder slaap nodig dan nederland en heb ik zoveel meer energie dan thuis.

Wanneer de dames wakker worden en we ontbeten hebben etc wandelen we naar kuranda town. Het is een leuke wandeling over de spoorrails waarvan we dachten dat die verlaten was maar later vandaag bleek dus van niet hahaha. Wanneer we onder aan het dorp aankomen lopen we een straatje omhoog en daar staat hij dan inde opening van zijn 20 meter lange hippie bus. De man, mijn held hahaha, begroet ons met goodmorning lovely family, zijn hond komt even aan ons snuffelen en we kletsen even. Hij heeft grijs lang haar een grijze lange baard met vlechtjes en is gewoon hippie. Beetje johnny depp in pirates of the carribean maar dan grijs hahaha. Even kletsen met deze man want ik wil zijn verhaal weten. Hij is 27 jaar geleden begonnen met een reis door Australië en sindsdien niet meer  gestopt. Hij is een echte reiziger en dat straalt echt van hem af. In mijn hoofd zie ik ons gezin al reizen in zon bus a la het gezin in de film captain fantastic en de hele wereld verkennen. Niet nadenken over de toekomst maar gewoon elke dag genieten van wat de wereld te bieden heeft. Ik zie mij al rijden met deze bus en samen met de kids en main geld verdienen om te leven tijdens deze nooit eindigende reis en dan hoor ik pap zullen we verder lopen , hahahah. Ik sta weer terug op aarde en klets nog even met de man en we lopen verder richting de kuranda market. Het is een waanzinnig mooie hippie achtig markt met vele leuke vaste kraampjes in een kei leuke setting. Lekkere restaurantjes, mooie boetiek winkeltjes, handgemaakt spul etc. Dit is het eerste plekje waar echt nog de sfeer hangt die wij zoeken. Helaas niet aan het strand maar dan nog een hele mooie plek waar ik echt wel de rest van mijn leven zou kunnen wonen. We wandelen wat door de straatjes en lopen richting het trainstation. Hier zou je een hele mooie trein rit moeten kunnen maken doornde jungle en naast watervallen. Helaas is de prijs a €150 enkel voor ons gezin een beetje te duur en besluiten we het maar niet te doen. Dat is een groot nadeel van Australië als je met een gezin reist. Alle tripjes en dierentuinen etc zijn erg duur. We slenteren dus weer lekker door het dorp. Dit is ook de eerste plek waar we veel aboriginals zien en kunnen genieten van de didgereedoo klanken. Echt een heel leuk dorp en ik begrijp eigenlijk niet waarom we dit niet op internet tegen zijn gekomen.

Wanneer we terug wandelen hoop ik dat   we mijn held nog even treffen maar hij is niet thuis. Bij de camping aangekomen gaan de kids even zwemmen en werken romaine en ik even het blog bij. Daarna starten romaine en de kids met het maken van dromenvangers. Ze vinden het heerlijk om creatief bezig te zijn en main heeft echt heel veel geduld met de kids en knutselen. Ik wordt al kriebelig van her kijken erna en doen maar even een dutje om bij de komen van gister avond hahaha. Savond's eten we lekker wat en kletsen we nog gezellig wat bij het kampvuur. Wat een heerlijke dag en wat een mooie plek.

Ik vind het vooral waanzinnig dat ik vandaag iemand ontmoet heb die gewoon bevestigd dat je kunt reizen zonder einde en ga hierover maar eens lekker dromen. Misschien komt het wel zover of zijn we er al mee bezig. Ik weet het niet en de toekomst zal het uitwijzen.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl