Dag 172; Tablelands en Daintree crocs

10 mei 2017 - Daintree, Australië

Didi vertelt;
Lekker rustig wakker worden en dan rijden we richting cape tribulation. Tussendoor stoppen we bij de baron falls en in daintree. De Baron falls is een erg mooie waterval met een leuke wandeling er naar toe. Lekker om zo sochtends even een wandelingetje te maken. Na het bezichtigen vannde falls rijden we via de tablelands (berglandschap dat ongeveer 600 meter boven de zeespiegel ligt) naar daintree. Onderweg komen  we giga veel termietenheuvels tegen de een groter dan de ander maar erg indrukwekkend om te zien. Er schijnen er zelfs van 10 meter hoog te zijn. In Daintree rijden we naar bruce's crocodile experience waar we een boottocht nemen over de daintree river om krokodillen in het wild te spotten. Al snel zien we scarface op de oever liggen. Scarface is een krokodil van 5 meter lang en heeft z'n naam gekregen door de littekens rond zijn mond van het vechten. Heel apart om zon beest in het wild te zien en de kids gaan nu zeker niet meer het water in want ze schijnen ook op de stranden te komen en dus in de zee. We zien nog twee krokodillen en een baby krokodil van 1 jaar oud. Het was een erg leuke tocht en zeker de moeite waard om te doen. Na een koffie en gratis slushpuppy voor de kids rijden we door naar het veerpont waar we mee moeten oversteken om in cape tribulation te komen. Vanaf het veerpont naar de camoing is nog ongeveer 40 min rijden en het is een te gekke rit door het oudste regenwoud ter wereld. De weg is smal en dus erg opletten met de camper. We bezoeken drie campings en kiezen er eentje uit die leuk aan het strand ligt en waar een barretje bij zit zodat we savonds wat kunnen eten en drinken. Ja we gaan eens een keer uit eten en dat doen we niet vaak in Australië omdat het gewoonweg te duur is. Pizzas voor de kids en een thaise curry voor ons, wat drinken en je bent zo 100$ kwijt. Maar goed vanavond dus lekker genieten van niet koken hahahaha. En wie hebben we daar ? Hay die we op de vorige camping ontmoet hebben staat ook weer op deze camping en dus ontstaat weer een gezellige sfeer en gaan er weer wat flesjes wijn op hahahah. Oh ja jessa valt tussendoor nog een keer en hewft weer haar knieën open. Ik denk dat we alleen voor haar al 100$ aan pleisters gekocht hebben. Och ja het mag de pret niet drukken voor haar en ze speelt weer gewoon verder. Wanneer romaine en de kids naar bed gaan drink ik er nog een paar met hay en zo eindigt de avond weer met veel limburgs geouwehoer en gezelligheid.