Dag 18: op naar Lamai, Lamai Inn 99

4 december 2016 - Koh Samui, Thailand

Romaine vertelt:

Vandaag vertrekken we naar Lamai, maar eerst moeten we de scooters ophalen, want die moeten terug. Didi gaat eerst alleen een scooter halen. Kijken of het wel te doen is. We hebben geen idee of er nog water op de weg staat. Het is de hele ochtend al droog, de zon schijnt, maar je weet het maar nooit.

Bij ons guesthouse staat het water namelijk nog steeds op de straat. Er komt een jongen naar Didi en zegt dat hij hem met de surfplank naar de overkant kan brengen. Didi bekijkt de surfplank en ziet dat er bloedzuigers opzitten. Dat ziet Didi niet zitten en zegt tegen de jongen dat hij wel een stukje omloopt over het strand. Zo kom je er namelijk ook.

Op de ringweg aangekomen neemt Didi een songthaew om bij de scooters te komen. Ongeveer een kwartiertje later is Didi terug bij ons hutje. Het blijkt dat het water zo goed als weg is, dus Didi en ik gaan samen de andere scooter ophalen terwijl de kids alvast hun tasjes inpakken.

Eenmaal terug bij ons guesthouse pakken we de rest in en checken uit. Aangezien het water nog steeds hoog staat bij de ingang van ons guesthouse moeten we allemaal een stuk over het strand om zo bij de taxi te komen.

.Rugzak strand Taxi Taxi

Met de taxibus rijden we naar Lamai. Dit ligt aan de andere kant van waar we tot nu toe hebben gezeten. Lamai heeft een langer strand en er is wat meer leven in de brouwerij.

We hebben hier 2 bungalowtjes naast elkaar geboekt, bij Lamai Inn 99.

Dit is onze bungalow en Jessa doet een dutje.

Slaapkamer 1 Slaapkamer 2 Slaapkamer 3

Trapje op en daar slapen de meiden.

Slaapkamer 4 Slaapkamer 5 kids in bed

Joli en Juna liggen lekker lui in bed. De foto hieronder zijn onze 2 bungalows. Rechts slapen de meiden en wij dus links.

Slaapkamer 6

Na het dutten zijn we wat gaan eten en de buurt gaan verkennen. De zee is hier erg wild en er hangt een rode vlag. Vandaag maar niet in de zee.

Eerste dag Lamai Eerste dag lamai2 Eerste dag Lamai 3

De kids zijn wel het zwembad ingedoken, daarna nog gaan eten op het strand. Het begon weer te regenen. Het heeft de hele nacht flink geregend. Ik ben benieuwd wat morgen zal geven.