Dag 181; Goodbye Australia, Hello bali

19 mei 2017 - Cairns, Australië

Vandaag alweer de laatste dag in Australië. Wat is de tijd hier omgevlogen en wat hebben we allemaal meegemaakt. Het was echt een heerlijke tijd, van het moment dat we bij jodi aankwamen, het camperen met de tent /camper, de blue mountains, fraser island , tablelands, alle leuke strandplaatsjes en vooral de wilde dieren en de vriendelijke aussies hebben er voor gezorgd dat we een mooie tijd hebben gehad in Australië.

Het is een mooi land en ik denk dat we de mooiste delen nog niet gezien hebben. Helaas is het ook een duur land wat het reizen iets minder leuk maakt.  Past het land perfect bij ons? Nee daar hebben ze te weinig het echte strandleven voor zoals in Azië maar ik denk wel dat de levensstandaard er een stuk hoger ligt dan in nederland. Vergelijk het maar met nederland 15 jaar geleden waar je alles kon lenen en waar je elke maand genoeg geld over hield om alles te kunnen doen. Maar goed we hebben er voor gekozen om naar bali te gaan zodat we even goedkoop kunnen leven en niet hoeven te koken etc zodat we meer tijd over hebben om te denken over de toekomst.

Auto inleveren aus

Vandaag dus alles inpakken en rond 18.00 uur kunnen we vertrekken richting het vliegveld. De kids spelen nog wat in de speeltuinen etc terwijl ik nog een reistas erbij haal bij de big W. Ja de kids hebben aardig wat spul verzameld en we willen een deel van onze kampeerspullen mee nemen.  Zo een mooi roze/paarse tas gevonden en inpakken maar. Het past allemaal net. Alles overige zaken zoals stoeltjes, tent, eten etc geven we af aan wat andere reizigers in de camp kitchen. Waren toevallig nederlanders die nog wat weken voor de boeg hadden. op naar het vliegveld, de auto inleveren en inchecken voor onze vlucht. De kids kopen nog wat magneetjes ( ze willen van elk land een magneetje hebben) van al ons kleingeld en al snel kunnen we boarden. Dat waren de laatste passen op Australische bodem voor nu maar we sluiten niet uit dat we er niet meer terug zullen komen.

Vliegtuig naar bali

Dus nog genoeg stof om over na te denken en dat willen we eens rustig gaan doen op Bali.  De vlucht gaat snel en wanneer we landen op bali hebben we zo de koffers te pakken en zitten we voor je het weet weer in de taxi. Deze brengt ons naar ons hotel in kuta. We hebben voor kuta gekozen omdat we laat aankomen midden in de nacht en dus niet te ver willen rijden.  Hier blijven we drie nachtjes om een leuke plek ergens op of rondom bali uit te zoeken. Het voelt toch een beetje als thuis komen en de Aziatische stijl van leven waar veel 24 uur open is en ik dus gewoon even wat drankjes kan gaan halen bevalt ons wel. Heerlijk ook weer al die geuren etc. Ja bali heeft iets speciaals. Het is niet het eiland met de mooiste stranden maar de sfeer , cultuur en de mensen maakt dat al snel goed. We drinken nog onze smirinof ice op en dan snel een paar uurtjes slaap pakken want het is inmiddels 2.30 uur .