Dag 19&20: Lamai, Lamai Inn 99

6 december 2016 - Lamai, Thailand

Romaine vertelt:

Gisteren heeft het de hele dag geregend en niet zomaar geregend. alsof je onder een douche staat en dan vol open gedraaid. Het regenwater was best warm, niet verkeerd.

We hebben niet veel ondernomen, want telkens als we de straat opgingen, omdat we naar de Seven-eleven moesten of om iets te eten werden we zeiknat ( met poncho aan). Een keer of twee/drie is leuk, maar daarna heb je het er wel mee gehad. De stroom is een paar keer uitgevallen en het heeft wat geonweerd.

De zee zijn we niet in geweest, rode vlag. Wel zijn de meiden het zwembad ingedoken, want koud is het niet. Ik denk zo'n 27 graden. Voor de rest was het een rustige dag.

Op naar dag 20:

Gelukkig, vandaag zo goed als geen regen. In de ochtend heeft het flink geregend, maar toen lagen we nog lui in bed. De rest van de dag zijn er wat druppels gevallen en is het bewolkt.

Eerst lekker ontbeten. We hebben een 'tentje' gevonden waar we voor 110 bath p.p. (dat is € 2,86) een ontbijt kunnen scoren. Dat is dan inclusief koffie/thee en drie gerechten van deze kaart.

.Kaart

Aangezien we niet zoveel eten vullen we maar drie kaarten in i.p.v. 5, dus ontbijten we voor 330 bath (even omrekenen) dat is +/- € 8,60, voor ons gezin. Ontbijt dag 2 Lamai Ontbijt dag 2 Lamai 2

Na het ontbijt zijn we terug naar onze bungalows gelopen. De meiden trekken de bikini's aan en nemen een duik in het zwembad.

Zwembad 1 Zwembad 2 Zwembad 3

Didi en ik maken even een wandeling van het strand

.Ik op het strand

Door de vele regen en de wilde zee ziet het strand er iets anders uit. Er is veel aangespoeld op het strand zoals takken, bladeren en afval. Er is veel zand weggespoeld. Daardoor loopt het strand nu steiler de zee in. Ik denk dat er dik 1 meter zand weg is. Ik ben benieuwd hoe de hotels etc. dat weer recht gaan krijgen, want nu kun je er geen strandbad of tafel opzetten.

Weer terug bij onze bungalow zitten de meiden nog steeds in het zwembad. In de middag gaan we een bank zoeken, want we hebben geld nodig. De meiden kopen een duikbril en dan weer terug naar de bungalow.

Het is nog steeds droog. We krijgen, van het thuisfront, wat vragen via sms. Zoals hoe het gaat, want blijkbaar is er een noodtoestand uitgeroepen op Koh Samui. We stellen iedereen gerust, want zoals het er nu uitziet hebben we het ergste gehad.

In de namiddag gaan we met de meiden het strand op en Didi maakt met hun een soort kunstwerk van alle aangespoelde takken etc.  Ze werken er alle drie hard aan mee

.Hut 1 Hut2 Hut 3 Hit4 Hut5 Hut 6

's Avonds eerst wat eten. Jessa steelt hier in Thailand geregeld de show. Ze neemt overal haar pop mee naar toe en dat vinden de Thaise mensen erg leuk. Jessa snapt er niets van en kijkt de mensen boos aan. Jessa zegt: ze lachen me uit. Wij leggen het haar uit en inmiddels, na een paar dagen, begint Jessa er de humor van in te zien.

Na het eten gaan we bij een barretje iets drinken en kaarten. Didi een sangsom met cola en ik mai tai en nondeju, die is sterk, maar wel lekker, Hihihi. Slaap ik goed vannacht. Inmiddels zijn we terug bij de bungalow. De meiden spelen op hun kamer en ik denk dat we zo lekker naar bed gaan.

Bye, bye.