Dag 25 en 26: Lamai Best resort

12 december 2016 - Lamai Beach, Thailand

Didi verteld. Gisteren en Vandaag 2 rustige zwembad/stranddagen gehad. Smorgens lekker ontbijten, wat zwemmen , lunch op het strand weer wat zwemmen en savonds lekker eten. Romaine heeft de yoga weer opgepakt en doet iedere ochtend de zonnegroet en papa geniet van het uitzicht.  Kajo vind de zee heerlijk en drinkt het zoute water alsof het ranja is. De kids vknden het leuk om met hem te spelen. Tussendoor maken de kids ongeveer 2 uurtjes wat huiswerk. zita en romaine helpen  mee met  begeleiden. Kids leren graag hier en vinden het leuk omdat ze lekker buiten kunnen zitten. Savond hebben we gezellig gekletst met een drankje erbij. We kregen gezelschap van een deense vrouw die op vakantie was met haar 13 jarige dochter. Ze had even grown up talk nodig, dusdat deden we tot 04.00 in de ochtend. Ik vind het heerlijk om de verschillen te ontdekken tussem al de landen die zich 1 europa noemen. Ook de denen hebben in totaal bijvoorbeeld 13 maanden zwangerschaps verlof En de studie word volledig door de overheid betaald terwijl de dtudenten tevens studiefinanciering ontvangen. Dus geen leningen etc, maar gewoon zoals het hoort. Kids gaan vanaf de 6 jaar naar school en moeten 10 jaar verplicht naar school en home shooling is ten alle tijden mogelijk. Blijkbaar is homeschooling in alle landen mogelijk behalve nederland. ik vind hierover een mooi artikel hierover en deel het op facebook. Voor de rest nog over vele andere zaken gekletst en als wij haar vertellen hoe het in nederland is met de regels gelooft ze ons niet. " Nederland is toch a free country where you can smoke etc. " ? De zon scheen hard deze dagen dus we zijn aardig gekleurd. We vullen de avomden aavonds met gezellig kletsen en plannen van het vervolg van de reis. Dinsdag de 13e, morgen dus  gaan we onze visums verlengen want wij krijgen maar 30 dagen bij aankomst. Daarna gaan we met de scooters wat leuks en actiefs doen dus vandaag lekker op tijd naar bed om 00.00 uur .

Strand Naar het strand2 Naarhetstrand Huiswerk kids Jessakajoemmer Zwembad toren

Ontbijt swingbar

Inmiddels twijfelen we erover of  koh samui het eiland is waar we willen nlijven wonen. Het is inmiddels te toeristisch en dus niet meer zo authentiek, maar de infrastructuur, scholen en ziekenhuizen zijn wel top. Wonen is ook erg goedkoop aangezien je hier een klein huis met twee slaapkamers huurt voor ongeveer €350 per maand. Besteed je €500 per maand dan heb je een iets groter huis of lig je wat meer in de buurt van het strand. Eten is ook nog steed goedkoop. Gemiddeld zij. We €10 voor ons 5 kkwijt aan ontbijt en ongeveer €15 voor het avond eten in restaurants.

1. Felice:
    13 december 2016
    Lieve Didi en Romaine

Wat een leuk verslag.Ik ben nu weer helemaal bij gelezen.
    Onwerkelijk als ik hier jullie fotoos allemaal zie en de manier hoe jullie daar leven.Zon zee strand,mooi weer ,alles paletti etc en wij zijn hier bezig met de kerstversieringen ,gezelligheid in huis maken,kerstmenu "s bedenken etc. Een HEEL andere wereld.
    Afgelopen donderdag met Emile en Jose,Joey en Zachie-Jan naar Philip Geubels geweest. We hebben met zijn allen anderhalf uur aan een stuk gelachen. Heerlijk was dat. We hebben genoten en we kunnen der nu weer even tegen.Humor kunje niet missen in je leven!!!
    Heel veel plezier met zijn allen en fijn dat we jullie kunnen volgen .Hou jullie goed en let op elkaar.
    Heel veel liefs,wimenfelice