Dag 26 t/m 28: Lamai, Best Resort Lamai

12 december 2016 - Lamai, Thailand

Romaine vertelt:

Zo even een inhaalslag maken. De afgelopen dagen slechte WiFi gehad, vandaar dat we een paar dagen niets hebben geschreven.

Dag 26 maandag 12 december was een rustig dagje. We hebben gezwommen, gegeten en goed genoten. Hier een paar foto's:

Joli Jessa Juna Naar het strand Naar het strand Lui op het strand Huisje Zita Avondeten ma Avondeten ma

Dag 27 dinsdag 13 december: vandaag zijn wij ons visum gaan verlengen. We hadden een visum van 30 dagen en dat was op de 15e verlopen. Hier op Koh Samui kunnen we het eenmalig met 30 dagen verlengen.

Eerst ontbeten en daarna zijn we op 2 scooters naar Mae Nam gereden. Na ongeveer een half uurtje rijden kwamen we aan bij immigration Office.Eerst in een kantoortje papieren invullen, kopie paspoort gemaakt  en pasfoto's geven. Immigratie kantoortje Immigratie kantoortje Immigratie kantoortje Jessa

Nadat we dit hadden gedaan was het inmiddels 12.30. Nu moesten we een half uurtje wachten, want op het immigratie kantoor hadden ze pauze tot 13.00 uur. Er was een restaurantje bij, dus hebben we ook maar even geluncht. Rond 13.15 opende de deuren van het immigratie kantoor en konden we in de rij gaan staan. Het viel mee met de rij (ik denk dat we ongeveer een half uur in de rij hebben gestaan), maar voor de meiden duurde het en duurde het. Eenmaal aan de beurt moesten we €50,- p.p. betalen daarna kregen we een nummer en mochten we bij de volgende rij aansluiten. Ook hier stonden we zo'n half uur in de rij. Inmiddels lagen de meiden op apegapen, hihihi. Maar ja, wat moet, dat moet. Al heeft Jessa daar weinig begrip voor. Wel honderd keer dezelfde vraag: HOE LANG DUURT HET NOG??? Immigratie wachten

Didi kwam ingesprek met een Ier die hier een Ierse pub heeft met 2 slaapkamers erboven. Hij woont op Koh Samui met zijn gezin en vertelde dat de kids helemaal geen visum nodig hebben. Hij heeft 2 kinderen en is er per toeval achtergekomen dat een kind pas vanaf 16 jaar verplicht is om een visum te hebben. Wij hadden al betaald, dus toen we aan de beurt waren vroeg Didi dit na aan een medewerkster, maar ze begreep hem niet (tenminste dat is wat ze zei). Wisten we dit maar eerder, dat had ons €150,- bespaard. We moesten nu de paspoorten inleveren en er werd nog een foto van elk van ons gemaakt met een webcam. Daarna nog 10 minuten gewacht en YES ons visum was verlengd tot 15 januari 2017. In totaal duurde het zo'n 3,5 uur om ons visum te verlengen. Achteraf bleek dat we op een drukke dag zijn geweest, want de dag ervoor was het kantoor gesloten ivm een feestdag.

Een beetje gaar stappen we op de scooters, terug naar Lamai. Immigratie buiten

Onderweg een tussenstop bij een mooi uitzicht, even foto maken en weer verder.Uitzicht onderweg

's Avonds zijn we op de scooters (Niek en Zita hebben er ook een gehuurd) een stukje gaan rijden en kwamen we uit bij een super, te gekke reggae bar. Het leek wel een hele grote boomhut met verschillende plateaus. Daar hebben heerlijk gegeten, een vuurshow gekeken en zeer relaxed genoten van de omgeving en Bob Marley muziek. Juna reggae hut Joli reggae hut Reggaehut Reggaehut op steen Reggaehut Reggaehut

Didi en Niek zijn 's nachts Lamai nog onveilig gaan maken.

Didi enniek

Dag 28 woensdag 14 december:

Wat was het warm deze dag. Van de schaduw in het water en in de namiddag lekker  naar het strand.

In de zee In de zee In de zee Zandkasteel Zandkasteel In de zee

Dit is ons laatste dagje Lamai. We hebben vanmorgen, samen met Niek en Zita een vliegticket naar Pattaya geboekt en vanuit daar willen we naar Koh Chang. Het was leuk op Koh Samui, maar het is wel erg verandert. Niet waar wij naar opzoek zijn, dus verder met onze zoektocht en Koh Chang lijkt ons wel iets. Nu nog even genieten van deze dag, inpakken en morgenvroeg komt een minivan ons om 9 uur ophalen. Didi kokosnoot Volle maan