Dag 29: op naar Koh Chang

15 december 2016 - Koh Samui, Thailand

Romaine vertelt:
Dag 29 donderdag 15 december.
We zijn om 7.30 uur opgestaan. Vandaag gaan we naar Koh Chang, dus de laatste spullen inpakken, ontbijten en om 9.00 uur kwam de minivan ons ophalen.Weg bij Lamai

Onderweg naar het vliegveld begon het te regenen. Een goed dagje om te reizen. De rit naar het vliegveld duurde zo'n 45 minuten. Het vliegveld is niet zo groot op Koh Samui, dus spullen uit de minivan, een paar meter lopen en we stonden al in de rij om in te checken.

Inchecken Kajo

Na zo'n 10 minuten waren we al aan de beurt. Na het inchecken verder na de controle poortjes. Ook hier waren we zo en we waren er snel doorheen. Even nog wat eten en drinken en we konden boarden. De vlucht verliep goed en duurde nog geen uur.Vliegtuig In het vliegtuig In het vliegtuig

Eenmaal geland in Pattaya geland eerst de backpacks halen bij de bagageband en daarna moesten we een minivan regelen voor naar Koh Chang. We hebben namelijk alleen het vliegticket geregeld en voor de rest nog niets, geen vervoer en geen slaapplaats. Dit was niet te doen via internet. Helaas, er was niemand die ons tot op Koh Chang wilde brengen. Alle bestuurders gingen maar tot de veerboot. Omdat de rit 4 uur duurt zouden ze het niet halen om weer terug te gaan met de veerboot. Dan maar met de minivan tot aan de pier en zien we daar wel verder. De rit verliep goed en we waren er net voordat de veerboot vertrok bij de pier.

Minivan MinivanMinivan In de minivan In de minivan In de minivan

Snel alle backpacks, tassen, buggy en ik weet niet wat nog meer, op, om en aan doen (Niek en Zita hebben heel wat mee) en de boot op. Ook dit verliep goed. Eenmaal op de veerboot vroeg Jessa: varen we al? Ik: ja, dat zie je toch. Jessa: zoooo langzaam. Ik haar het verschil uitgelegd tussen een veerboot en speedboot. Ja, maar dat vond Jessa saai en ze was boos, want Jessa wilt snel en hard. Tja, meid het is wat het is, hihi

.Veerboot Veerboot Veerboot Van de veerboot af

Eenmaal op Koh Chang stonden er genoeg songthaews klaar om iedereen te vervoeren. Niek en Zita hadden met 1 resort contact gehad, wat ons goed leek, dus daar hebben we ons af laten zetten. Het werd al donker, dus veel keus hadden we niet

.In de songthaew In de songthaew

Het was best nog een ritje. Bergje op en bergje af, soms zo steil dat ik maar even niet naar de weg keek. Bij het resort hadden ze gelukkig plek, maar de goedkoopste kamers waren bezet. Dan maar de iets duurdere en morgen op zoek naar iets anders.In guesthouse In guesthouse

1. Oma Leentj:
    18 december 2016
    Wat hebben jullie het geweldig daar samen met de kids!
    Volg al jullie verhalen, go on!!
    Leuk om alles te lezen! Wens jullie tevens al vast prettige feestdagen en blijf happy en gezond! ❤️ Liefs oma