Dag 36 Lonely Beach, Nature Beach Resort

22 december 2016 - Koh Chang, Thailand

Dag 36

Didi verteld:

Vandaag zijn Romaine, niek en ik na het ontbijt met de scooters naar een goedkoper guesthouse gaan kijken. Magic resort op klong prao beach. Ze noemen hier alles een resort en dat klinkt erg mooi en groot maar meestal is het een kleine verzameling bungalows met een restaurant/receptie. Aangekomen bij het resort de bungalows bekeken en de prijzen gecheckt. Meestal krijgt de receptioniste een bombardement met de volgende vragen. Is it airo or fan? Is it inclusive breakfast? What kind of breakfast? Is there hot water? That is the prize? Ho much discount if we book 3 ? How much discount if we book 3 for long time? Na al de vragen zeggen we "
We think about it " en bekijken heel Bedenkelijk. Magic resort kost 1000 bath per nacht dus we besparen er 3500 per nacht ten opzichte van de vorige maar hebben geen zwembad. We besluiten het toch te boeken en rijden terug naar zita en de kids. Kamer magic resort

Onderweg nog even boodschapjes bij de 7/11 en dan snel door. Bij de kids aangekomen besluiten we door te rijden naar een ander baaitje met de kids. Heerlijk strandje in het zuiden van het eiland. We ontmoeten er een Nederlander die een boomhut op het strand heeft gebouwd en er paddle boards verhuurt. Echt super vet hoe het gebouwd is en hoe hij woont.

Boomhut 2

na een lekker lunch heerijk de zee in gedoken. Kwamen nog een Molukse jongen tegen die 7 jaar verkering had gehad met een Venloosche meid (eva engels) en kletsen weer wat. Ja je kletst hier heel wat hahaha. Ook dit strand even de bungalows bekeken voor eventueel in de toekomst. Na een lekker zon dagje naar ons huisje terug gegaan en opgefrist. Zita en niek blijven met Kajo op het resort eten en wij besluiten het dorp in te gaan om op uitnodiging mee te eten met een Noors koppel met kids, Jan en Sandra , Sivert en Sofia. Hun oudste zoon is jarig en we vieren de verjaardag in een restaurant met wat shotjes, lekker eten en zelfs een taart . We zingen zelfs Noors verjaardagslied en de kids spelen gezellig met hun kids. Ze zijn even oud als joli en juna en doordat ze beide engels moeten spreken leren ze heel wat bei. Ze leren zelfs wat Noorse zinnen.

Verjaardag zoon noorwegen

Het klikt geweldig tussen onze gezinnen maar we moeten helaas wegens de te dure accommodatie echt kiezen voor ons budget maar we zullen zeker nog wat daagjes met hun optrekken. We zijn van harte welkom in Noorwegen en ik denk dat we daar zeker een keer gebruik van maken . Zo hebben we al aardig wat adressen verzameld waar we in de toekomst terecht kunnen. We drinken op het resort nog een paar bij de 7/11 gekochte drankjes en gaan daarna lekker naar bed. Is inmiddels ook al weer 01.30 dus is ook wel tijd . Zo moet je op reis dus ook af en toe keuzes maken die je liever niet maakt maar het budget is heilig als je langer weg wilt blijven.

Strand magic resort Uitzicht magic resort huisje Baco