Dag 37 klong prao beach, Magic Resort

23 december 2016 - Koh Chang, Thailand

Dag 37

Didi verteld:

Vandaag vertrekken we van lonelybeach naar klong prao beach. Eerst natuurlijk nog even gebruik maken van het gratis ontbijt en dan de backpacks pakken. Ik had gedacht dat de kids het lastig zouden vinden om naar een nieuwe plek te gaan omdat ze zo goed met de andere kids konden spelen en er in het nieuwe resort geen zwembad is maar dit blijkt niet te zijn, Ja Romaine je had gelijk! Ze vinden het heerlijk om weer te verhuizen en verheugen zich op de nieuwe plek. Het gekke is dat elke keer wanneer we in minder mooie, kleine huisjes zitten de kids deze leuker vinden dan de luxere versies.
Zij letten op totaal andere zaken dan wij. Oh kijk wat een groot bed is meestal de eerste reactie. Al staat er een krot maar bijvoorbeeld 2 grote tweepersoonsbedden dan is het huisje al snel mooier in hun ogen. Wij kijken of er horren zijn, de airco/fan werkt en de douche een beetje fatsoenlijk is.

Kamer magic  Badkamer magic Badkamer magic 2 Kamer magic resort

Ik vind het geweldig dat de kids zo makkelijk zijn en zich zo snel aan situaties kunnen aanpassen. We verhuizen thailand stijl. Zita met de kids en de bagage in de songthaew en wij op de scooters er achter aan. Zie de video die ik gemaakt heb. Het is trouwens een heerlijk gevoel om zo vrij te zijn en je zo makkelijk te kunnen verplaatsen. Op onze kamer in Magic resort staan ook twee grote tweepersoonsbedden of ik moet eigenlijk zeggen , er liggen ook twee grote matrassen op een verhoogd gemetseld deel in de kamer. Ja geen verstelbare lattenbodem, geen boxspring, geen matras met 400 veren per cm2 etc en toch slaap je heerlijk.  Ik krijg steeds vaker het gevoel dat wij, ons gezin, in Nederland toch wel verwend zijn en wij luxe helaas als must zijn gaan zien terwijl dit totaal niet is. Ik ben blij dat dit met de dag minder wordt en ik hoop dat we nooit meer terugvallen in het streven naar dmaterialisme en onze kids door deze ervaring in gaan zien dat we niet zoveel nodig hebben. We slapen trouwens in twee aparte huisjes wat in het begin erg wennen was, maar je voelt je steeds veiliger en dus heb je steeds minder last ervan dat de kids apart liggen. Smiddags doet romaine een dutje met Jessa en ik ga naar een huis kijken dat op jaarbasis te huur is. Ik doe dit vaker omdat we dadelijk toch een keer wat vastigheid moeten krijgen als we besloten hebben waar we de komende tijd willen wonen. Daarna ga ik wat met de kids snorkelen en kleine krabbetjes vangen. We hebben Juna eindelijk voor een deel van de angst af voor visjes en ze gaat lekker de zee in. Ze speelt zelfs met de krabbetjes . Savonds lopen we lekker met de hele bups over het strand naar een leuk restaurantje om te eten. Ik geniet elke keer weer alsIk met de voeten in het zand kan eten en het is voor de kids fijn om op het strand te kunnen spelen. Tijdens het eten worden we getrakteerd op een waanzinnige vuurshow met acrobatiek, afgestemd op Muziek etc.

Vuurshow strand

Niek vind hem zo mooi dat hij vergeet dat hij met juna en Jessa het spel speelt wie het langst niks kan zeggen. Ze waren inmiddels al een half uur stil maar niek verloor hierdoor het spelletje. Ik at per ongeluk een groene peper en mijn mond stond echt in de fik. Alles brandde.  Ik had al lang niet meer zoiets pittigs gegeten. Was echt fuck , fuck en nog eens fuck en dat wil ik nooit meer proeven. Nog een drankje gedaan bij ons eigen barretje en daarna een keer op tijd naar bed. Wat een heerlijke dag weer. Oh ja we kregen vandaag te horen dat gino zijn hypotheek is goedgekeurd en hij dus definitief het huis van pap en mam kan kopen. Echt geweldig dat hij dit doet en zodat we toch nog met wat er overgebleven is van ons gezin een vertrouwde plek hebben. Ik verheug mij ook erg op de komst van gino en chantal zodat we eindelijk weer samen zijn als gezin en we samen kunnen genieten van een mooie tijd. Wel terusten en tot snel

Zonsondergand didi Sunset

1. Oma Leentj:
    28 december 2016
    Leuk geschreven didi fijn dat jullie zo kunnen genieten liefs oma leentje to hoors! En een voorspoedig ;2017