Dag 38 Klong Prao Beach, Magic Resort

24 december 2016 - Ko Chang, Thailand

Didi verteld:

Buiten het feit dat er een aantal kerstslingers hangen, de dure resorts podiums op aan het bouwen zijn voor hun kerstshows en je in plaatst van witte sneeuw wit strand ziet heb je niet in de gaten dat het vanavond kerstavond is. Ons uitzicht op dit moment.

Uitzicht magic resort huisje

S'ochtends lekker ontbeten en daarna de zee in gegaan en daarna begon mijn favoriete bezigheid, kerstshoppen :-(. We doen morgen avond namelijk surprise en daarvoor moeten we wat kleine cadeautjes kopen voor in totaal 300 bath en een gedicht schrijven. de volgende lootjes ware getrokken: Didi --> Juna , Juna --> Zita, Zita --> Joli, Joli --> Jessa, Jessa --> Niek, Niek --> Romaine en zoals de 1000ste keer had Romaine mij. Kerstshoppen is al niet leuk en het is vandaag bloedheet en dat maakt het er niet leuker op. We vinden gelukkig een goedkope leuke winkel waar we meteen alles kunnen kopen. Wat een geluk, we zijn binnen 1,5 uur klaar, hohohoho. De rest van de middag zwemmen we wat, werken we aan de gedichten en oefenen de kids de handstand. een Frans vriendinnetje kan het heel goed dus kijken ze bij haar af.

Jessa handstand 1 Jessa handstand 2 Jessa handstand 3

Bij zonsondergang zit ik in de zee en ineens schieten de beelden binnen van kerstavond vorig jaar met pap. Deze avond had een hele mooie avond moeten worden aangezien wij wisten dat het zijn laatste kerst was. Helaas was het niet het diner dat we ons voorgeteld hadden aangezien hij tijdens het voorgerecht al een zware hoestbui kreeg en weer in bed moest gaan liggen. Al turende naar de ondergaande zon kreeg ik het beeld niet uit mijn hoofd en vulde ik de zee met nog wat extra water. Tranen van vreugde en verdriet door elkaar aangezien ik de pijn voelde van die avond maar ook tevens het geluk voelde van het beleven van dit moment op deze plek tijdens een hele mooie sunset. Ik realiseerde mij weer direct waarom we onder andere deze reis / zoektocht maken en dat je echt van elk moment moet proberen te genieten. Het kan allemaal zo voorbij zijn en ik denk dat we ons dit niet vaak zat realiseren en maar op de automatische piloot staan.  Wie ben ik om jullie een tip te geven, maar als ik er een mag geven dan is het echt dagelijks te genieten en vooral je onderbuik gevoel te volgen. Dit gevoel is het juiste gevoel en niet het ego dat vanuit het denken jouw toespreekt en laat twijfelen.

Sunset

S'avonds gaan we gezellig eten bij een restaurant en besluiten we voor wat luxer eten te gaan. Tigerprawns, Red snapper, Zalm, pizza etc. In totaal zijn we voor 8 personen 3404 bath kwijt. Dat is toch wel ongeveer €91 en we vinden het duur. Het blijft gek hoe snel je je aanpast aan de Aziatische tarieven en je €91 veel geld kunt vinden terwijl je daar in Nederland met 8 man nog niet eens de voorgerechten voor kunt krijgen. We maken er een gezellige avond van en genieten van de shows van het naastgelegen hotel.

Daarna zijn we bij ons resortje nog wat gaan naborrelen met de ingeslagen 7/11 drank. We hebben in het vorige resort twee Nederlandse meiden ontmoet, Daan en Haijna, beide wonende in Amsterdam. Zij zitten nu ook in ons resort en we vergezellen ons bij de kerst borrel en zo maken we er een gezellige kerstavond van.

1. Ilze:
    29 december 2016
    Mooi geschreven Died!!! Ik hoop dat door het extra vullen van de oceaan je een stukje verdriet hebt kunnen loslaten!