Dag 40 Klong Prao Beach, Magic resort

26 december 2016 - Koh Chang, Thailand

Didi verteld:

Goodmorning Thailand en hohoho

Blijkt dat de kerstman ook kado's brengt Thailand. Kids ontdekken een stapel(tje) kado's en willen snel uitpakken maar .... tante zita is net een koffie halen ( slechte timing) en dus entertainen we de kids met wat kerstliedjes etc. Als er een stapel cadeaus ligt is 15 minuten wachten heeeeel lang, dus toen Zita er eindelijk was vielen ze aan en waren de cadeaus zo uitgepakt. De kerstman had leuk ingekocht, bikini's , snorkels, tennis set, luchtbed, armbandjes, portemonnee-tjes, boekjes, frisbee, shirtje, broekje, make-up, visnetje, kleurtjes etc. Als ik zo moet schatten toch wel voor een dikke € 75,- hahahaha, maar de kids waren superblij!

Kids cadeaus uitpakken 5 Kids cadeaus uitpakken1 Kids cadeaus uitpakken 3 Kids cadeaus uitpakken 4

Na dat alles uitgepakt was zijn we met z'n allen het strand op gegaan om met alles te spelen. Frisbee was al een tijdje geleden en voor de kids helemaal nieuw en dat was denk ik ook wel te zien. Elke worp landde ongeveer 6 meter van je vandaan of landde direct in de zee. de snorkelsets werkte super want ze vingen direct krabbetjes en visjes. Ja zelfs Juna ving krabbetjes, ze is eindelijk over haar angst heen. Papa en Juna tenniste nog lekker wat en dat lukt toch aardig.

Joli strand Juna tennis

Smiddag's ben ik met Joli nog gaan kanoën naar een eiland. Ongeveer een half uur kanoeen heen en een half uur terug dus was pittig voor de kleine armpjes van joli. Op het onbewoonde eiland hebben we een ketting gemaakt van touw en koraal en deze hebben we daar in de boom gehangen. Helaas waren we zo snugger om geen telefoon mee te nemen dus hebben we er geen foto's van. Gelukkig is niek een paar dagen later nog gegaan en heeft hij foto's gemaakt met joli. Op de foto zie je het eiland op de achtergrond.

Didi en joli kano Didi en joli kano Joli schelpenketting kano

Terug bij ons strand hebben we lekker wat fruit gegeten. We hadden mango en lychees. Niet normaal hoe lekker. (Bij de 2e foto zei Didi tegen mij: Romaine even je buik inhouden voor de foto. Kijk mijn blik, hihihi).

Fruit eten op strand Fruit eten strand Fruit eten op strand

Nog wat leuke foto's van de meiden gemaakt.

Jessa Kids schommel Juna schommel Juna schommel

En ons zelf.

Uitzicht restaurant didi en romaine Uitzicht restaurant

Savonds tegen zonsondergang ben ik een stuk gaan wandelen over het strand en tijdens het wandelen besloot ik maar eens wat actiever te worden en ben ik gaan rennen. Heerlijk op de blote voetjes een half uurtje over het strand gerend en wat kalorietjes verbrand. Is ook wel nodig met al dat eten en die sangsom cokes. Moet ik vaker doen was dan ook mijn conclusie.

S'avons zijn we in het dorpje gaan eten en heeft kajo ons entertaint met een dansje op tafel.

Kajo op tafel avondeten

Voor het eerst dat we een gerecht echt veel te laat kregen en ik dus naar de ober ben gegaan om te zeggen laat maar zitten en breng de rekening maar. helaas was het joli haar gerecht, maar gelukkig stond aan de overkant de pannekoeken kraam. Dus iedereen een lekkere pannekoek met nutella gegeten en nu komt het allermooiste, Naast de kraam zit een restaurant Chez David en hij verkoopt eigengemaakte bitterballen, frikandellen en frikandellen speciaal. Dus natuurlijk een lekker frikandelletje naar binnen gewerkt, heerlijk. Restaurant is van een belg die 4 jaar geleden besloten heeft naar koh chang te verhuizen en een zaakje te starten. Hij heeft ook mosselen op Belgische wijze bereid dus daar gaan we nog een keer voor terug.  Zita en Niek zijn al naar huis want kajo was moe en wij lopen nog even de 7/11 binnen om wat boodschapjes te doen. Daarna nog lekker bij ons huisje gezeten en wat drankjes gedaan met de twee Nederlandse meiden Daan en Hajni. Zij vertrekken morgen naar Bangkok en vervolgens weer naar huis. Dames bedankt voor de gezellige avonden en tot ziens in Nederland en een goede terugreis !