Dag 41 Klong Prao Beach, Magic resort

27 december 2016 - Ko Chang, Thailand

Didi verteld:

Vandaag gaan we op ontdekkingsreis want de kids willen even er op uit. We besluiten naar de andere kant van het eiland te rijden met de scooters en daar de watervallen, mangroves en en strandjes te gaan bekijken. De andere kant van het eiland is minder toeristisch en dus willen we zien hoe het daar is. De rit duurt langer dan verwacht en er zitten weer wat leuke bergen en bochtjes bij. Na ongeveer 1,5 uur en 1 tussenstop komen we bij de mangroves. Leuk bospad met de scooters om daar te komen en dat vinden de kids geweldig.

er is een verhoogd wandelpad gemaakt waarover je door de mangrove kunt wandelen, maar de kids vinden het niet echt interessant.

Onderweg tempel draak Mangrove allemaal Mangrove joli Mangrove onderweg Mangrove didi en romaine Onderweg tempel draak

De foto's van de drakentempel hebben we onderweg genomen dus niet in de mangrove. Na de mangrove zijn we naar het einde van de ringweg gereden en dan kun  je niet meer verder. Het is heel gek maar je kunt niet volledig rondom het eiland rijden. De weg houd op en dan moet je omdraaien en weer helemaal terug rijden. Als je de locals vraagt wanneer de weg afgemaakt wordt antwoorden ze; maybe one day, met een brede lach.

Kaart Koh Chang

Daarna nog op zoek gegaan naar een strandje maar steeds kwamen we op een verkeerd strandje terecht en dus besluiten we maar te gaan eten in een restautant. Heerlijk gegeten en Jessa even een dutje gedaan. Vanuit het restaurant had je mooi uitzicht over de baai en de mangroves.

Uitzicht restaurant lunch Jessa slaapt restaurant lunch Restaurant lunch

Iedereen was een beetje aan aangezien de toch wat lang duurde en we eigenlijk nog niet gevonden hadden waar we naar op zoek waren, dus besloten we terug te rijden. De rit opzicht is al heel mooi en je zie kleine vissersdorpjes etc. maar voor de kids is een te lange dag en zij willen graag naar huis.

Op de terugweg worden we nog door de politie aangehouden voor het niet drahen van een helm. De kids hebbenner wel een op maar niek en ik niet. Niek gaat eerst de boete betalen maar ik blijf op mijn brommer zitten. De boete is 200 bath. De agent komt naar mij toe en zegt you same. Ik zeg no me not the same. Hij zegt yes you pay. Ik zeg no he pay en wijs niek aan. Hij kijke mij aan en zegt ok drive. Ik lag mij kapot en de kids geloven nu echt dst ik de baas ben van de politie. Ik vertel hun altijd dat ik de baas ben van de wereld en ook de politie naar mij moet luistenren, hahaha. Nu met dit voorval geloven ze het evht. Waarom moet niek dan wel betalen vragenn de kids? Omdat hij niet de baas iszeg ik dan. Ik betaal niek de helft van de boeten en zo besparen we weer 200 bath.

S'avonds zijn we uitgenodigd door onze Noorse vrienden om de verjaardag van Sandra te vieren. We rijden dus weer op de scootertjes naar lonely beach om daar lekker te eten en wat te drinken. Zij vertrekken tevens de dag erna naar huis en is het dus gelijk een afscheids dineetje. Jan, Sandra, Sivert, Sophia, August and Sophie thanks for the great time and we will definitly meet again in Norway ! De oudste zoon heeft zich laten tatoeren op de traditionele wijze met bamboo en het resultaat was erg mooi. Het mooiste is dat het helemaal geen pijn doet en je er direct mee de zee/zon in kunt. Bijna geen wondvorming. Ik denk dat ik er ook nog wel eentje laat zetten hier en romaine misschien ook wel. Ik stel aan de kids voor dat we een familie tattoo zetten maar dat durven ze dan toch niet en romaine vind het geen goed idee. We nemen nog een keer een shotje, zingen het noorse happy birthday lied en nemen afscheid.

Avondeten met Noren Zonsondergang roze lucht