Dag 42 , Klong Prao beach, Magic resort

28 december 2016 - Koh Chang, Thailand

Didi Verteld

Vandaag een rustige dag aangezien gisteren erg zwaar was voor de kids. Ontbijtje, strand wat eten en .................  Onze eerste officiële oppasavond op Kajo. hehe eindelijk vertrouwd zita ons kajo toe na 1 jaar en 1 maand. Zita moet gedacht hebben dat wij het niet konden nadat we 3 dochters al aardig op weg hebben hahaha.

Juna overdag strand Kajo met stickers

Na het ontbijt besluiten Romaine en ik een lange strandwandeling te maken en de kids willen bij kajo blijven. Aangezien het vloed is wordt het een lange strand/zee wandeling. stukjes over het strand en stukjes door de zee. Tijdens het wandelen kunnen Romaine en ik altijd even bij kletsen/ discussiëren. Ja Romaine wordt er steeds beter in en dus bespreken we tijdens zo'n wandeling vaak ook even de zaken waar de kids niets van hoeven te weten. We komen wat leuke huisjes tegen waar we voor de lange termijn kunnen verblijven en vragen daar na de prijzen etc. Goed te doen dus zeker een mooie optie voor de toekomst eventueel. De rest van de dag lekker op het strand gehangen met de kids en huiswerk gemaakt. Ja huiswerk maken moeten ze ongeveer om de dag, maar omdat het kerstvakantie is  in Nederland doen we een weekje rustig aan.

tromgerofel .....................................................................

tada, eindelijk mogen we opletten op kajo. Niek heeft als verassing een romantisch strand diner geregeld bij een heel luxe resort voor hun twee en dus mag kajo een paar uurtjes bij ons blijven. We mogen hem zelfs naar bed brengen. Terwijl wij naar ons eten lopen op het strand passeren we de plek waar ziet en niek zitten dus entertainen we kajo zodat hij hun niet ziet want dan wilt hij waarschijnlijk direct naar hun toe. Het ziet er erg mooi uit met kaarsjes , prieeltje etc en de kids vragen mij waarom doen jullie dit niet ? Ik antwoord dat we dat ook wel eens gedaan hebben maar dat dat nu tijdens deze reis niet in ons budget zit. We gaan me Kajo lekker eten in een restaurantje en tijdens het wachten schommelen we wat met een schommel die aan een boom hangt op het strand. Kajo vind het geweldig.

avondeten met kajo 1 Avondeten met Kajo 2 Op schommel met Kajo 1 Schommel met Kajo 2

We hadden ons voorbereid op een druk etentjes omdat kajo meestal erg actief is tijdens het eten maar hij was erg rustig. hij speelde wat met speelgoed, verkende de omgeving een beetje en zat op de schoot bij romaine tijdens het eten. Natuurlijk entertaint hij de kids even maar al snel merken we dat hij wat moe wordt. We rekenen af en gaan terug naar ons huisje. Hij speelt nog even met de kids op bed, krijgt de fles en daarna gaat hij lekker slapen. Ziet en niek komen een uurtje erna al thuis en we drinken er nog een paag gezellig bij ons huisje. Lijkt wel een beetje op camping life.