Dag 52, klong chao koh kood , mark house

7 januari 2017 - Ko Kut, Thailand

Didi verteld:

Vandaag gaan we naar koh kood. Vroeg opstaan dus want we worden om 8.30 uur opgehaald om zo om 09.00 uur met de boot te vertrekken. We komen in de have aan en kids vinden het spannend want de vorige keer zijn ze wat misselijk geweest op de boot en juna vind het akelig. Eerst de krabjes huisdieren even vrij laten in de zee want die kunnen niet mee.

Slakken vrij laten

De boot wordt volgepropt met 24 personen. Denk dat 20 het normale aantal zou zijn geweest dus we zitten wat krapjes, maar de tocht duurt maar 1,5 uur. De boottocht gaat redelijk goed. Jessa en Joli worden een beetje misselijk maar hoeven niet over te geven. Juna die het bangst was vind het super leuk en is top fit. De zee is redelijk rustig maar er zitten af en toe wat golfjes tussen die de boot doet zweven boven het water.

Boottocht

Wanneer we na 1,5 uur ongeveer aankomen op koh kood zie je direct dat het een vlakker eiland is dan koh chang. Het zeewater is erg helder en de stranden zijn wit. We laten ons afzetten bij het peter pan resort maar deze blijkt te duur te zijn. We zetten de dames op het strand neer met de kids en niek, gino en ik starten de zoektocht naar een hotel. We bereiden ons voor op wat uurtjes zoeken maar wannee we het peter pan resort aflopen en de weg oversteken komen we direct een leuke tegen. Mark house, deze is niet aan het strand gelegen maar aan een mangrove rivier die uitkomt op zee. Ze hebben precies 3 kamers vrij en we besluiten na wat onderhandelen deze te boeken. We gooien onze charmes in de strijd tijdens de onderhandelingen met zinnen  zoals, come on , you so beautifull give us discount, we are budget travelers but we live this place, you make me happy and then we make you happy en zo gaat dat 15 minuten lang en dan komen we uiteindelijk op de prijs van 600 bath per kamer uit. We begonnen met 1500 bath dus goed onderhandeld toch. Om de kamer zo goedkoop te krijgen moeten we wel voor de fan bungalows gaan zonder airco en zonder ontbijt, maar wel de hele dag gratis koffie en sochtends gratis toast en jam. Wow gratis koffie, dat is waanzinnig. Een koffie kost tegenwoordig overal al 60 bath dus als romaine en ik beide 5 koffie drinken per dag hebben we de kamer gratis :-). Kids eten smorgens vaak toast met jam dus dat komt ook goed uit, hoeven we alleen wat scrambled eggs of zo smorgens erbij te nemen. We nemen de  koffer kar van het resort mee en lopen naar de vrouwen om de tassen op te halen. Die kijken verbaasd dat we zo snel klaar zijn met zoeken en ze zitten net te genieten van hun heerlijke lunch aan het strand. Koh kut blijkt wat duurder te zijn dan koh chang en om aan het strand te kunnen zitten moet je diep in de buidel tasten. Erg zonde want ik vind het heerlijk om het strand te zitten, maar we besparen zo flink wat geld. Het personeel van peter pan resort is zo vriendelijk om onze tassen met de kar naar de concurrent te brengen maar zo verdienen ze natuurlijk een extra centje. De meeste Thaise mensen zijn erg vriendelijk en behulpzaam en dat is heerlijk.  Kun je je voorstellen dat je in nederland bij een hotel aankomt en wanneer blijkt dat hun hotel vol zit dat dan het personeel van dit hotel jouw koffers naar het tegenover gelegen hotel brengt. We brengen de koffers naar onze kamers en brengen wat uurtjes op het strand door. Het is een heel mooi wit strand met erg mooi helder water wat langzaam afloopt en dieper wordt. Perfect voor de kids dus. Gino en ik rijden eerst op een scooter nog even op het eiland rond om te kijken of we toch niet nog wat beters kunnen vinden aan het strand maar al snel blijkt dat we kwa prijs/kwaliteits verhouding een van de betere plekjes hebben dus we blijven hier voor 1 week. Als je met de scooter rond rijdt dan merk je gelijk het verschil tussen koh chang en koh kood. Minder steile bergen, wat smallere wegen en totaal niet ontwikkeld  kwa toerisme. Er is bijvoorbeeld geen 7/11 of een dorpje of apotheek. Alles is eeg kleinschalig en alle resortjes hebben een klein supermarktje erbij. Oh ja helemaal vergeten te zeggen maar het resort ligt aan een rivier en heeft kajakken die we gratis mogen gebruiken dus dat zullen we deze week zeker een keer doen. Wanneer we savonds op zoek gaan naar een restaurantje blijkt dat koh kood idd een nog niet al te ontwikkeld eiland is want erg veel is er niet te vinden. Ons eigen plekje heeft een goed restaurantje dus we eten hier wat. Lekker wat geklets en geborreld en daarna lekker het bed in gegaan. Snachts wordt romaine wakker met flinke krampen en moet ze overgeven en heeft ze diaree. Ze heeft heel vet geheten en erg veel ei. Dus we denken dat het daar aan gelegen heeft. Weinig uurtjes geslapen dus.

Tstaurant Rivier Boom Kaart Basoda

1. Oma Leentj:
    10 januari 2017
    Alweer een leuk verhaal hoop dat romaine weer opgeknapt is.vraag of jolie ,juna of jessa eens een mailtje sturen naar mij zou erg fijn zijn ,ik heb op de duik van jolie willen reageren maar denk dat dit mij niet gelukt is.een fantastische duik die zij maakte lijkt wel een zeemeermin durft juna ook? En de rest v. Jullie? Ik vind de bloggs geweldig en het hele thuisfront geniet ervan liefs oma
  2. Toke Titulaer:
    10 januari 2017
    Wat een mooie reisverhalen lees ze iedere keer met veel interesse was dit maar vroeger mogelijk geweest gr