Dag 70, Dalat Vietnam, Dalat central guesthouse

25 januari 2017 - Dalat, Vietnam

Romaine vertelt:

Vanmorgen kwamen we om half 6 aan in Dalat. Gelukkig stond er een taxi die ons naar het hostel bracht. Het was even zoeken voor de chauffeur, maar uiteindelijk kwamen we aan bij Dalat Central Hostel. De deur was open en er was een medewerkster die ons hartelijk ontving. Ze vertelde ons dat 2 van de 3 kamers klaar waren. Ze excuseerde zich dat de derde kamer nog niet klaar was. Wij waren al super blij, want normaal kunnen we pas veel later op de kamer. Aangezien we erg moe waren zijn wij met de kids op een kamer gegaan en Gino met Chantal op de andere kamer. De kamers zijn groot, er staan 2 tweepersoons bedden op, dus dat paste makkelijk. We vielen als een blok in slaap.

Rond een uur of elf werden we wakker. De derde kamer was nu ook klaar. Nu dat we elk een kamer hadden zijn we ons gaan opfrissen. Daarna zijn we opzoek gegaan naar een ontbijtje. Brrrr, hier is het een stuk kouder dan in Ho Chi Minh. Het dorp ligt dan ook op 1500 meter hoogte. Helaas regende het een beetje, maar dat mocht de pret niet drukken. We vonden een bakkerij met super lekker stokbrood, heerlijke croissant, waanzinnig mooie taarten en nog veel meer lekkers. Hier hebben we heerlijk ontbeten.

Bakery taart kunst

Na het ontbijt zijn we Dalat gaan verkennen. Het is een mooi, knus dorp met een leuke/ lekkere markt en een mooi meer. Het dorp staat vooral bekent om z'n bloemen en groenten, want ze telen hier van alles in de bergen. Wij zijn met z'n vijven het meer op gegaan met een watertrap boot. Gino en Chantal zijn naar de Big C gegaan, een overdekt winkelcentrum.

Dalat lake Dalat sale fazant Dalat waterfiets

De watertrap boot was leuk, maar erg vermoeiend en het begon wat harder te regenen, dus na een half uurtje op het meer te hebben gedobberd zijn ook wij de Big C ingedoken. Daar kwamen we Gino en Chantal bij de in/uitgang tegen en zijn we samen een kop koffie gaan drinken, terwijl de kids zich amuseerden in de speelhal. Tijdens ons kopje koffie hebben we een vlucht geboekt naar Hue. Vanuit Hue willen we met minivan naar Hoi An, onze volgende bestemming. Na de Big C zijn we terug gelopen naar ons hostel.

Dalat fris Dalat fris 2

Daar wat geluierd en opgefrist. We besloten om op de markt te gaan eten. Didi, Gino en Chantal bestelde een Vietnamese hotpot (een soort fondue), ik nam een noodlesoep en de kids gebakken rijst.

Avondeten dalat local Local food diro Dalat markt Dalat markt food Dalat women dutch storebags Dalat aardbei

Ook hier hebben ze blijkbaar een Action en een Jumbo, wij hebben deze echter niet kunnen vinden, hahaha.

Als toetje zijn we weer bij de bakkerij naar binnen gegaan en hebben daar wat cakejes etc. ingeslagen. Terug bij het hostel hebben we samen nog een rood Dalat wijntje gedronken en daarna lekker het bed in. Morgen gaan we, met een privé taxi, verder Dalat verkennen.

1. Oma Leentj:
    3 februari 2017
    Romaine alweer een geweldig verhaal en foto,s heel mooi ik ben er heel blij mee liefs omi