Dag 74, Hoi An ,Fietstocht

29 januari 2017 - Hoi An Ancient Town, Vietnam

Didi Vertelt;

Yes heerlijk uitgeslapen en vandaag weer een actief dagje. We nemen de fietsen van het hostel en fietsen richting strand. Op de heenweg zien we al vele straatjes door rijstvelden die we op de terugweg zeker gaan nemen. Nu eerst lekker naar het strand om te ontbijten/brunchen. Hoi An heeft een mooi strand met allemaal strandbedden. Eerst de fiets parkeren en daar moet je even bij opletten, want sommige fietsenstallen vragen geld zonder er voor iets terug te geven en er zijn er waar je een grote fles water krijgt als je parkeert. Scheelt weer 0,40 cent dus ... . Lekker ontbijtje met zeezicht en daarna even een paar uurtjes op het strand liggen.

Fietstocht strand 1 Fietstocht strand Fietstocht strand 2 Strand 1

Strand 2  Dames strand

De zee is erg wild en het advies is niet te zwemmen, maar we hebben al lol in het ondiepe met de golven. Juna maakt een zeemeermin van zand en wanneer ze bijna klaar is met de zeemeermin beleggen met schelpen  komt er een grote golf die alles wegspoelt. Typisch Juna dat ze even beteuterd kijkt maar gewoon weer opnieuw begint. Romaine en Jessa helpen haar en een half uur later hebben we dan weer een zeemeermin met schelpen.

Strand 3

We luieren nog wat op het strand en daarna fietsen we terug. We nemen een paar kleine weggetjes door de rijstvelden en zo nu en dan staan er wat koeien en buffels op de weg.

Fietstocht terug 1

Romaine en chantal jagen ze dapper weg en gino en ik jassen de fietsen er door heen. Een koe lekt aan juna's been. Paaaaap , hahahahaha.

Didi juna fiets Fietstocht uitzicht

Het is erg mooi en rustig tussen deze velden en we belanden in een klein wijkje. Hier zien we een mooi nieuw hotel als we achterlangs fietsen. Wanneer we de voorkant passeren roepen we hello and happy new year. Stop zegt de dame aan de deur. Come in and look, we have opening today. We twijfelen even maar gaan toch even kijken. You are our lucky customer and we want to offer you discount for a stay. De kamers kosten normaal 55$ per nacht dus ver boven ons budget maar het zijn dan ook 5 star kamers en echt splinter nieuw. Ze zijn de bedden etc nog aan het uitpakken. We krijgen wat gratis thee en versnaperingen aangeboden en gino en ik gooien onze charmes weer in de strijd. Na wat onderhandelingen komen we op een prijs van 20$ per nacht incl ontbijt en gratis fietsen. Even duur dus als de homestay ongeveer maar ongeveer 10 x zo luxe. Ook wel een keer lekker naar zoveel budget accomodaties. We hebben nog eigenlijk een nacht in ons huidige hostel maar daar weten we te regelen dat we eerder weg kunnen en zo hebben we een aantal dagen luxe. Na het theekransje fietsen we terug naar ons hostel om even op te frissen.

Kermis 1 Kermis 2 Kermis 3 Kermis 4

Savonds nog een keer naar het dorp en komen we op lokale kermis terecht. Iets anders als de kermis in nederland maar wel super druk en gezellig. We eten in waarschijnlijk het slechtste restaurant van hoi an maar krijgen door een truckje korting. Romaine lust haar eten helemaal niet en gino heeft een stukje rouwe bief over. Ik stop het stukje tussen de kip van romaine en zeg tegen de ober this is no chicken and not good. Sorry sorry sorry en zo hoeven we dit gerecht niet te betalen. Normaal zou ik zoiets nooit doen maar dit was gewoon echt een slecht restaurant. Ze kwamen bijvoorbeeld met mijn gerecht aan en op de foto's zat het vol met schrimps maar op mijn bord lag er maar 1. Ik geef deze terug en wat zie ik, ze brengen deze gewoon naar een ander tafeltje en die accepteren het. Ik krijg daarna 3 schrimps hahahah. Dus nu maar een koekje van eigen deeg. We gaan terug naar ons hostel en drinken daar nog een flesje rode wijn uit Dalat en kletsen over van alles en nog wat. Heerljjke dag en morgen op naar de luxe, hahaha.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade