Dag 75, Hoi An, op naar luxe

30 januari 2017 - Hoi An Ancient Town, Vietnam

Didi vertelt;

Op naar luxe. We pakken onze tassen en gaan naar beneden om een taxi naar onze nieuwe plek te zoeken. Dit duurt effe maar eindelijk hebben we een taxi.  We vertrekken naar Palmy Villa. Hier aangekomen weer ontvangen met thee en na het inchecken krijgen we onze kamers. Alledrie op de begane grond aan het super mooie zwembad. Alles is nieuw voor hun dus ze vragen of we op en aanmerkingen willen geven over alles zodat ze ervan kunnen leren. Palmy villa opening

Het zijn hele lieve en vriendelijke mensen en er worden foto's gemaakt etc. De hele buurt komt een voor een langs om nieuwsgierig een kijkje te nemen naar het nieuwe hotel en de eerste gasten. We krijgen onze drankje en lunch aan het zwembad geserveerd en genieten van het wel nog koude zwembad. Natuurlijk liggen er pool towels etc. De dames gaan nog even boodschappen doen en krijgen splinternieuwe fietsen waarvan de helft nog in het plastic zit.

Palmt villa kamer 1 Palmy villa 3 Palmy villa 2

De eerste keer in mijn leven dat we deeerste gast ooit zijn in een hotel. Ze doen er alles aan om ons te plezieren. Romaine en ik wandelen Smiddags een blokje door de buurt en rijsvelden. Heerlijk hoe rustig het hier is. Er staan veel mooie huizen en zijn er ook veel te huur.  Savonds eten we ook in het hotel.

De menukaart etc is nog niet klaar en ze hebben nog niet alles maar het eten smaakt super. Heerlijk relax dagje in het hotel en savonds drinken we er een paar om de opening te vieren. We kletsen wat met het personeel en ontdekken dat het gemiddelde loon ongeveer 160$ per maand is. Hmmm dan betalen wij wel erg veel voor alles is dan mij eerste gedachte maar door meer en meer te praten over hoe zij leven etc begrijp ik dat zij totaal anders leven en totaal geen luxe willen/nemen zoals ons. Ze leven een heel sober leven waar we nog veel van kunnen leren. Nu maar eens snel kijken hoe deze splinternieuwe matrassen in ons kingsize bed slapen.

Zwembad palmy villa