Dag 76, Hoi An, Palmy Villa

31 januari 2017 - Hoi An Ancient Town, Vietnam

Goooooooodmorning Vietnam

luxe style. Heerlijk geslapen op de bedden en heerlijk wakker worden aan het zwembad. We gaan ontbijten, baquette met scrambled eggs, wat kaas, fruit, koekes etc. Heerlijk, alleen de koffie is te sterk voor ons, maar de thee maakt veel goed. Romaine, ik en de kids gaan weer een stuk fietsen. We komen eerst bij het strand dat het mooiste strand was van Hoi an, maar is door een storm 3 jaar geleden helemaal weggeveegd. Heel gek om te zien. Als je aan komt lopen denk je wow, wat mooi met die palmbomen en zitjes maar dan in een keer zie je alleen zandzakken liggen die het water tegen houden zodat het strand niet nog meer weg genomen wordt. We besluiten dus maar even door te fietsen. Als we wegfietsen begint een hond met ons mee te rennen. De hond rent met ons mee tot aan het volgende strand waar we even wat drinken. Hij kruipt op romaine haar bed alsof hij bij ons hoort. Honden hebben wat met ons hier. Overal waar we komen is er wel een hond die met ons mee wilt gaan.

Hoi an beach hond Joli fiets  Romaine met Juna achterop

Na een uurtje krijgen de kids het wat fris en fietsen we weer verder. Jessa wilt fietsen en ik moet achter op. Ik denk dat gaat nooit lukken maar we proberen het maar eens. Ik zet het zadel omlaag en eens kjjken. En wat denk je, ze fietst zo weg met mij, meer dan 75 (;-)) kilo, achterop en gekker nog dit houd ze vol tot aan ons hotel en dat is zo'n 4 km. Alleen berg op moet ik haar een beetje helpen maar kun je je voorstellen hoeveel bekijks we hebben.

Jessa met didi achterop

Zon tenger klein meisje op een volwassen fiets met een niet al te lichte vent achterop, hahaha. Ik sta er echt van te kijken hoeveel kracht zij heeft, echt niet normaal. We stoppen op de terug weg nog wel even bij een tentje onder aan de brug. Net geopend door een zuid afrikaan waar ik even mee babbel. Hij woont 50 meter van zee en betaald 300$ per maand aan huur voor een huisje met tuin en twee slaapkamers. Hij huurt het stukje grond waar hij het restaurant heeft voor weinig en probeert zo lekker te leven.

Biaaah bar hoi an Biaaah by night

Leuk om te zien dat het veel mensen lukt om deze stap te maken. We komen nog een dode slang tegen op het fietspad en zien hoe een oude vrouw haar behoefte doet tussen de rijstvelden, uhmmm misschien toch geen rijst meer.

Dead snake

We komen bij een restaurantje met een speeltuin voor de kids en besluiten daar savonds te eten.

Kids in speelkamer dingo deli

Ze hebben allerlei europese gerechten dus misschien wel leuk voor een keer. De kids vermaken zich er prima en tijdens het wachten op het eten en wij spelen we een paar postjes pesten met de kaarten die overal op de tafels liggen. Terug bij het hotel hebben we nog wat wijn gedronken en een hotelletje gezocht voor op cat ba halong bay waar we de 3e naar toe gaan. Lekker het bed in om nog wat te knuffelen en dan oogjes dicht, snaveltjes toe en ......'

Lekker dromen want het hotel heeft een vietnamees (vertaald naar engels) verhaaltje op ons bed gelegd om te lezen en over te dromen.

Bedtime story