Dag 82, Cat Ba to Hanoi, Vietnam

6 februari 2017 - Hanoi, Vietnam

Didi vertelt;

We vertrekken vanochtend om 09.00 uur naar Hanoi. Eerst even lekker ontbijten en vervolgens de tassen pakken om dan met de bus-boot-bus naar Hanoi te gaan. In totaal duurt de rit zo'n 4 uur en kost 200.000 dong pp. Wanneer we met de bus willen vertrekken zijn Gino en Chantal er nog niet, dus vraag ik de buschauffeur naar hun hotel verderop te rijden. Onderweg komen we ze tegen. Zij komen altijd te laat hahahaha. 45 minuten in de bus naar de haven en dan op een boot die ongeveer een uur duurt.

Bus catba

Daar weer met een bus in en die brengt ons tot in het oude centrum van hanoi. Vanuit hier is het ongeveer 300 meter lopen naar ons hotel crystal. We boeken vaak de hotels via booking.com (klik op deze link om een boeking te doen en we ontvangen beide €15 ) omdat het vaak voordeliger is dan rechtstreeks te boeken.

Hanoi hotel wandelen Wandelen naar hotel hanoi Hanoi hotel walk

Even de tassen de kamer op en lekker een stuk wandelen door hanoi. Toen de kids moe werden hebben we nog een rondrit met een soort van golfkarretje voor 7 personen gemaakt door het historisch centrum en deze heeft ons bij het hotel afgezet.

View room Oudste stadspoort hanoi Cathedraal hanoi Opera hanoi

Jessa en Romaine zijn een dutje gaan doen en ik ben de reisverhalen maar eens gaan bijwerken op deze site. Joli en Juna hebben even lekker filmpje op de iphone gekeken.

Savonds zijn we weer het oude centrum ingedoken op zoek naar een restaurantje. We komen terecht bij latern restaurant hanoi. Echt een heel mooi restaurant met heel veel lantaarntjes aan het plafond etc. Wanneer we er op lounchkussens genieten van ons eten en drinken check ik in op facebook. Jazzy, mijn nichtje reageert en zegt dat haar naam nog ergens op de muur moet staan in een hartje. Wij zoeken en zoeken, blijk ik er precies onder te zitten. We besluiten onze namen erbij te zetten maar daarvoor moet Juna op mijn schouders gaan staan om erbij te komen. Ziet er hilarisch uit maar onze namen staan erbij.

Latern bar hanoi Latern 2 Latern 3 Juna wrote latern bar hanoi Latern bar taihuttu Latern bar taihuttu

We genieten nog lekker van ons eten en de drank en rond 23.00 uur gaan we weer terug naar ons hotel om lekker te slapen. We merken dat de kids erg moe aan het worden zijn maar we hebben dan ook de laatste weken erg veel gereisd en ondernomen. Het wordt tijd dat we weer lekker kunnen relaxen op een strand en ik denk dat dit wel gaat lukken op palawan in de Filipijnen want dat is onze eerstvolgende bestemming en daar zullen we weer met de hele familie samen zijn. Ja Jessa over twee nachtjes zie je Kajo weer. ze telt al vanaf 10 dagen terug de dagen af, hahaha. Nou lekker slapen op onze veel te kleine kamer (foutje bij de boeking en te gierig om nu meer te betalen) en dan morgen alweer onze laatste dag Vietnam.

1. Willy van den Assem-Boumans:
    8 februari 2017
    Wij hebben ook een boeking gedaan via de site van Booking.com maar was vergeten dat jullie dit ook deden en dat we dan beiden 15 euro zouden ontvangen. Sorry. Groetjes van ons en nog heel veel plezier op jullie reis. Wij genieten van jullie verhalen, Hans en Willy.
  2. Oma Leentj:
    12 februari 2017
    Hallo allemaal hoop dat de bootreis goed verlopen is en de zee. Rustig was volg jullie ik heb al 84 blogs ontvangen.liefs oma