Dag 83, Laatse dag Vietnam, Hanoi

7 februari 2017 - Hanoi, Vietnam

didi vertelt;

Alweer de laatste dag in vietnam. Vandag nog even hanoi verkennen en dan vertrekken we vannacht naar de filipijnen. Vanmorgen lekker ontbeten en vervolgens zijn we naar de lotte tower gegaan. Hier is een winkelcentrum, het kantoor van emirates en kun je vanuit de 65e verdieping over Hanoi kijken. Het winkel centrum is super mooi maar ook super duur dus er wordt veel gekeken maar niets gekocht. Nemen er wel even een lunch. Wanneer we vervolgens naar de bovenste verdiepeing willen komen we erachter dat het ons in totaal €40 gaat kosten en dat vinden we teveel geld. Zal best heel mooi zijn om op een glazen vloer te kunnen lopen op die hoogte maar we moeten op de kleintjes letten, dus maar naar het kantoor van Emirates. Hoezo het kantoor van emirates ? We hebben definitief besloten dat we iets langer willen blijven en dus willen we de tickets wijzigen. Hier aangekomen blijkt dit allemaal wat duurder dan verwacht dus besluiten we de tickets niet te wijzigen maar te annuleren zodat we niet de no show fee hoeven te betalen. Hoe en wanneer nu terug weten we dus niet en in een keer is het definitief dat we een open einde hebben. Wat een gek gevoel, maar wel fijn, slik. Ik vraag de dame van emirates hoe we gratis naar de top van het gebouw kunnen komen en zij zegt dat het niet kan maar dat er wel een restaurant op de bovenste verdieping is, maar dat hoort bij een hotel in het gebouw.

Op zoek dus naar het hotel. Wanneer we het hotel vinden vraag ik in de lobby of we even naar de top kunnen. Ze zegt dat het gesloten is en dat het pas na 17.00 uur kan, maar dat er wel een lounge is op de 38e verdieping is. hmmm dat brengt mij op een idee dus ik zeg tegen de kids laten we dat maar doen. Wanneer we in de lift staan duw ik op de knop 65e verdieping, wil toch zelf even checken of het echt gesloten is, hahah. De kids kijken bang en zeggen nee papa dat mag niet, dadelijk worden ze boos. en dan... ? vraag ik ze. uhhh dan, ik zeg dan kunnen ze ons alleen maar vriendelijk verzoeken om terug te gaan en zeggen wij sorry we pushed the wrong button. Op de 65e verdieping is alles geslten maar ik zie nog een lift die twee verdiepingen hoger gaat. Eerst ga ik alleen want de kids vinden het spannend. wanneer ik boven kom sta ik op het dak van de tower in een restaurant dat gesloten is maar je kunt er wel genieten van het uitzicht in de open lucht. Ik weer naar onder de kids en main halen en 5 minuten later staan we dan gratis op de het dakerras van de lotte tower op 270 meter hoogte. Niet heel erg hoog maar wel de hoogste toren van Hanoi. Samen genieten we van het uitzicht terwijl het personeel van het restaurant alle voorbereidingen aan het doen is voor de avond. We kijken vriendelijk en bedanken hun voor het mogen kijken. Hopelijk leren de kids hiervan dat je gewoon alles moet proberen en dat het ergste is wat jou kan gebeuren is dat ze jouw vragen/zeggen om het niet te doen. gewoon van de domme houden en sorry zeggen, hahah. De kids vonden het geweldig en wij hebben ons €40 bespaart.

Vanavond gaan we nog wat markten en eten en dan vliegen we naar de Filipijnen. Ik weet niet of we daar goed bereik hebben want van horen zeggen schijnt de wifi echt bagger te zijn dus het kan zijn dat het posten van de reisverhalen wat langer gaat duren.

Hanoi 1000 year Top of hanoi Lotte tower top of hanoi Fam top of hanoi Didi on top View top lotte

1. Oma Leentj:
    8 februari 2017
    Veel plezier op de filipijnen goeie vlucht groet de kids ik volg jullie elke dag liefs oma leentje