Dag 97 t/m 102, Panglao Bohol, Alona Beach

19 februari 2017 - Panglao, Filipijnen

Zondag 19 feb t/m 25 feb

Didi vertelt;

Vanuit Kalibo vliegen we naar cebu waar we de bus pakken naar de haven om daar met de boot naar Bohol te varen. Het is altijd weer een gehandel om een busje te regelen maar als je goed genoeg pingelt krijg je minimaal de helft van de prijs af. Minivan brengt ons naar de haven waar we op de boot stappen naar Bohol. We kunnen kiezen tussen de firma's supercat en oceanjet. Mocht je ooit voor deze keuze komen te staan kies dan zeker voor supercat ! Het is een relaxte tocht en we zitten om kosten te besparen op het dek. Heerlijk windje en echt genieten van de omgeving of de Jacky Chan film, hahaha. Op Bohol aangekomen worden we met een busje naar alona beach gebracht. We hebben geen hotel geboekt en we zijn er van overtuigd dat we wat zullen vinden. Helaas is het ook hier al erg toeristisch en duurt de zoektocht gewoon 4 uur lang en is het inmiddels donker. We vinden een hostel met kleine kamers en niet de nieuwste waar we €38 per kamer voor moeten betalen. We hebben weinig keus dus we besluiten deze te pakken en morgen verder te kijken. Onze eerste indruk van panglao alona beach is niet super en ik begrijp niet waarom iedereen hier zo positief over is. Misschien komt het door de zware reis dus morgen uitgerust nog maar eens kijken. We eten s'avonds nog wat bij ons hostel, drinken er een paar en gaan dan slapen.

Vroeg op een scooter huren en eens kijken of er nog wat leukers te vinden valt op het eiland. De meeste stranden zijn echt niet mooi en alle accommodaties op 2 mooie stranden zijn onbetaalbaar. We besluiten dus op alona beach te blijven maar wederom komen we op een plek die ons niet echt goed bevalt. Stranden liggen vol met mensen, vele boten in de zee, hotelkamers ipv huisjes etc. Daarbij opgeteld de prijzen die we hier betalen stemt ons allemaal niet super vrolijk. De Filipijnen is het gewoon echt niet en besluiten er een paar mooie dagen van te maken maar ook zsm de Filipijnen weer te verlaten.

Inmiddels is Gino door zijn werkgever benaderd met de vraag of hij de volgende week een project in Maleisië wilt doen. Hij besluit rekening houdend met alles hier op in te gaan en dus een week eerder te vertrekken om te werken in Maleisië en vervolgens naar huis te vliegen om het huis verder in orde te maken. Ok nu gaat het in een keer snel want we hadden ons eigenlijk voorgenomen om de laatste maand met z'n allen lekker te genieten op een strandje maar dat wil maar niet lukken in de Filipijnen. Even schrikken dus maar we besluiten met z'n allen na 6 nachten op alona beach samen naar cebu te vliegen. Deze dagen vullen we met lekker luieren op het strand, een trip door bohol en een trip naar een eiland waar we kunnen snorkelen met zeeschildpadden. Dit was erg mooi en er zaten er wel 20 om ons heen in alle maten. Als je de grotere exemplaren van dichtbij ziet is het best indrukwekkend. Ze zijn erg mooi en groot en zelfs Jessa gaat mee de zee in om ze te bekijken. De boottocht heen en terug was niet erg fijn omdat we erg hoge golven hadden en geen reddingsvesten. :-(  Zaten wat spannende momenten bij voor de kids. We maken ook een keer een dagtrip naar Bohol waar we de chocolat hills , de tarsiers, de groene rivier en een vlindertuin bekijken. Het is allemaal mooi maar erg toeristisch. De tarsiers zijn erg kleine schattige beestjes. Een combinatie van een aapje en een vleermuis. We zien ze van heel dichtbij en de kids vinden het leuk. Zoals ik al zei hebben we de rest van de dagen gevuld met luieren op het Strand, gezellig eten en wat drankjes in de avond.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl