Dag 1 t/m 3 :Bangkok

17 november 2016 - Bangkok, Thailand

Dag 1

Bangkok blijft een waanzinnige stad. We slapen op Kao san road, de straat waar alles te beleven valt. Kids vinden het prachtig. Talloze marktkraampjes met kleren, souveniers, eten etc. Vooral het eten valt de kids op aangezien je er op veel plaatsen kraampjes ziet waar ze schorpioenen, sprinkhanen, duizendpoten etc kunt eten. Natuurlijk zijn ze wel gebakken. We zijn rond 15.00 uur aangekomen dus hebben we wat over het marktje gelopen en hebben de kids gezwommen in het zwembad op het dak van ons hotel. Ja we hebben voor de eerste nachten wat luxe gekozen zodat de kids wat kunnen wennen. D&D hotel op kao san raod. Netjes hotel met familiekamers waar twee grote twee persoons bedden op staan. Onze kids slapen met z'n drieen in zo'n bed en hebben plek zat. Vinden ze ook leuk en veilig want ze zijn nog helemaal innde ban vannde "killerclowns" die op dit moment de wereld terroriseren. De eerste nacht is lastig. We proberen de kids zo lang mogeljjk op te houden zodat ze in het ritme van tijdsverschil komen maar zoals te verwachten werden we allemaal rond 3.00 iur snachts wakker en lagen we in een deuk omdat pappa zich stootte toen hij van het toilet terug kwam. Kok dan maar weer eens in slaap. Dit lukte uiteindelijk toch rond 5.00 uut wat resulteerde in het feit dat we het eerste ontbijt mistte aangezien dit maar tot 10.00 uur duurde.

Dag 2

We hebben ontbeten in een klein restaurantje op straat, waar de kids gelijk hebben ervaren dat een ice tea niet altijd van lipton hoeft te zijn, hahah. Ze kregen een ice tea van echt koude thee met ijs en wat melk. Dit is geen ice tea zegt onze slzes jarige Jessa na dat ze er een slokje van geproefd heeft.  Uiteindelijk kan de papa zijn thee afgeven en drie inderdaad niet lekker smakende ice teas opdrinken. We proberen op een zo'n klein mogelijk budget te leven zodat we zo lang mogelijk kunnen genieten van Azië, maar we merken ook dat bangkok wat duurder is geworden. Koffie kost bijvoorbeeld op kao san road gem 80 bath ( €2,-). Dit was 10 jaar geleden nog €0,50 cent. De ice tea en cola zijn nu goedkoper dan de koffie. Water kost nu zo'n 20 bath in de restaurants per 500ml en in de winkels nog 7 bath( 0,17 cent) dus dat wordt veel water drinken. We leggen de kids uit dat dit ook uit onder het mom dat dit veel gezonder is. Na ons ontbijt zijn we natuurlijk met een tuk tuk bangkok gaan verkennen.  Natuurlijk spraken we van te voren af dat we geen winkels etc wilde bezoeken maar inmiddels hebben ze de winkels vervangen voor zogenaamde officiele toerist information offices waar de drivers hun commissie opstrijken. En al snel blijkt die oh zo vriendelijke taxi driver steeds minder vriendelijk te zijn. Nu probeert hij ons na het bezoek van de eerste tempel de boottocht over de klongs aan te smeren. De afspraak was eigenlijk het bezoeken van 4 tempels en het koningspaleis, maar door het overlijden van de koning kon dat volgens hem niet. Zodoende kozen we voor de boottocht. Deze was duur en om eerlijk te zijn het geld niet waard. 1000 bath voor ons vijven voor een tondvaart van 1,5 uur. Voor dat we de boot op gingen wilde de tuktuk driver dat we de afgesproken 300 bath zouden betalen. Dit deden we natuurlijk niet aangezien we nog geen tempels hadden bezocht en we wisten dat hij nu de commisie van de boot zou opstrijken. Ik schat dat de boottocht normaal 700 bath per boot kost. Toen we terug kwamen was de driver er dan ook niet meer dus we hadden de rit gratis gehad. Kids begrepen er niks van. De taxi zou toch wachten zeiden ze in koor. Hahaah ja zo leren ze steeds meer over azie en hoe jet hier werkt. We zijn een heerlijk stuk gewandeld tot het koningspaleis dat inderdaad wegens de rouw periode niet zonder in utlren lange rij te staan toegangkelijk was. De dag was al erg lang voor de kids dus besloten we terug naar hwt hotel te gaan zodat de kids konden zwemmen. Poeh poeh, met kids reizen is zwaarder dan je denkt want je krijgt 1 miljoen vragen per dag, maar elk begin is zwaar zoals ze zeggen. Na het zwemmen lekker gedoucht, effe geluierd of gechilled zoals de kids het zeggen en daarna de straa op gegaan om te eten en nog de gekte te bekijken op kao san raod. Rond 23.00 uur de kamer op gegaan om vervolgens rond 01.00 uur in slaap te vallen. Ik weet inmidels weer waarom ik liever op aparte kamers slaap want je moet met de sexuele activiteiten wachten tot de kids slapen maar dan slaap je meestal zelf ook al.

Dag 3

Het ritme begint er langzaam in te komen waardoor we ons gratis ontbijnt halen. De kids zijn wel erg moe wat ons doet besluiten een rustige dag te plannen zodat ze goed in hun vel komen te zitten. Lekker ontbijten en daarna zwemmen dus. Na een paar uur zewemmen en zonnen willen ze toch weer wat anders doen . We besluiten een ritje door bangkok te doen per tuk tuk en naar BMK shopping maal te gaan om de kids ook te laten zien dat luxe hier mogelijk is . Ik heb 3 dochters dus je weet wat dat betekend. Open monden wanneer ze het grote mall binnen komen en ogen die  staan op geld uit geven. Gelukkig hebben ze vannde opa's en oma'sbwat gekd meegekregen, maar naar uren kujken kopen ze alleen een waterdicht hoesje voor de iphone zodat ze ook in het water kunnen vloggen/musically en etc. Ja jullie lezen het goed ze jebben de iphone bij zich maar we hopen datwe door ze te peikkelenn met alles om hun heen  ze hier steeds minder ogenruik gaan maken van de iphone en dat ze hemmaeen nog gebruiken om te vloggen en hun contact met thuis. Weer lekker met de tuk tuk naar het hotel om onze koffers etc in te pakken want motgen vertrekken we naar koh samui !

1. Danny Peters:
    30 december 2016
    Hallo familie Taihuttu. Ben pas bij dag 3 maar nu al genieten deze vlog... Wat een fantastisch reis wat jullie doen met jullie gezin. Ga zo weer verder met lezen en zal jullie vlog zeker blijven volgen... veel plezier met jullie Azia reis... groetjes uit Venlo