Dag 6: Mae Nam, silent beach treehouse

22 november 2016 - Koh Samui, Suratthani, Thailand

Romaine vertelt:
Hoe was onze dag vandaag? Nou, hij begon met regen. Normaal zou ik dat niet zo fijn vinden, maar hier is het wel lekker. Vooral omdat ik last van hoofdpijn heb, is het lekker als het zonnetje even iets minder schijnt.
De regen duurde niet lang, maar het bleef wel wat bewolkter. Ideaal om een strandwandeling te maken. We wilde een ander guesthouse bekijken en Jessa wilt graag een pop. Gaan met die banaan.
We vertrokken rond een uur of 13.00 (niet  er bij nagedacht dat het zeewater dan op z'n hoogst (vloed) staat. In de namiddag, rond 15.00 uur begint de zee terug te trekken). Doordat het vloed was moesten we een aantal keren door de zee lopen om verder te kunnen. Niet erg, eigenlijk best lekker in deze hitte. Er waren alleen een paar inhammen die een soort rivier vormden en daar kwamen we dan tot ons middel onder water. Dit vond Juna minder. Bij 1 inham moest Didi haar dragen, want ze durfde echt niet. Jessa, die bijna tot haar kin onder water kwam liep er gewoon doorheen en Joli ook. Best een uitdaging.
Uiteindelijk zijn we via een zeer luxe resort gelopen en zo op de straat beland. Het guesthouse niet gevonden. Achteraf bleek dat we die al lang voorbij waren gelopen.
Nu op zoek naar een pop. Waar vind je hier zoiets. Nou, we liepen er direct naar toe. De pop was helaas erg duur €25,00. We gingen verder opzoek, want als je zo snel een pop vind, zijn er toch wel meer. Ha,ha, niet dus. Een half uur zijn we nog  verder gelopen.  Moe, overhit, uitgedroogd en GEEN pop. Jessa was not amused.
Met songthaew terug naaar ons hutje, want de zin was over.
We zijn nog lekker de zee ingedoken en wat geluierd. Rond 19.00 zijn we wat gaan eten. Ik moet zeggen: het eten hier is overheerlijk

Regen restaurant.  Restaurantje