Dag 8: Mae Nam, silent beach treehouse

24 november 2016 - Koh Samui, Thailand

Romaine vertelt:

Wat brengt vandaag? We gaan met de scooter naar chaweng beach.

Waarom? We willen rond de 4e december naar een ander plekje. Mae Nam is heel mooi en relaxed, maar willen we iets ondernemen, dan ligt het erg afgelegen. Bij chaweng valt meer te beleven.

Dus we gaan op de scooter en ik vind het best spannend, aangezien ik al een tijdje niet meer op een scooter gereden heb, ze hier links rijden en het erg druk is op de weg.

Didi neemt mee op zijn scooter: Juna en Jessa. Joli komt bij mij achterop. Via de rondweg van Koh Samui (de drukste straat van het eiland) zijn we na een half uurtje bij chaweng.

Wats kebeurt.

Oké, het strand is nog mooi, maar de prijzen zijn verdubbeld; de guesthouses hebben plaats gemaak tvoor dure resorts of ze liggen er verrot bij; de straat met leuke barretjes en restaurantjes is vervangen door shoppingmals en discotheekachtige uitgaansgelegenheden. Kortom sfeerloos.

1 dagje chaweng was meer dan genoeg voor ons. Hup, de scooter op (de terugweg is het nog drukker dan op de heenweg),en lekker naar ons rustig en pittoreske guesthouse.

.Jessa hoed Jessa strandstoel

Veilig daar aangekomen was het avond en etenstijd. Na het eten zijn we ingesprek gekomen met een echtpaar uit Ierland met 2 kids.  Zij wonen nu zo'n 12 jaar in Thailand en zijn bezig met de bouw van een luxe guesthouse op het vaste land van Thailand. Het was een zeer interessant gesprek, maar ik had nog steeds last van mijn bonken hoofd en ben rond een uur of 23.00 naar bed gegaan. Didi heeft nog lang met hen gekletst en gezopen.