Terugblik Filipijnen

1 maart 2017 - Cebu City, Filipijnen

We hadden van te voren verwacht dat de filipijnen het mooiste land van onze reis zou worden maar de Filipijnen is niet echt ons land en we hebben er de draai er niet kunnen vinden. Natuurlijk zijn er mooie stranden, lieve mensen etc. maar gewoon echt niet zo mooi en leuk als de omringende Aziatische landen. Dan is het ook nog eens bijna 3 x zo duur als Thailand of Vietnam en je krijg er gewoon heel weinig voor terug. De verhoudingen kloppen niet en men zegt dat het door de overheid komt die alle bedrijven heel veel extra belasting etc. laat betalen zodat de ondernemers de prijzen moeten verhogen maar dat maakt het plaatje er niet beter op.

Je ziet altijd de mooie foto's etc van de Filipijnen en ja we hebben die plekken bezocht en die zijn ook mooi maar je kunt er niet blijven slapen om er lang van te genieten. Je moet er heen met georganiseerde tours. Je vind er nergens mooie bungalowtjes of hutjes op het strand zoals in Thailand of Indonesië. De dure resorts eisen de mooiste stranden op en de prijzen voor budget accommodaties zijn hoger dan de prijzen van de dure hotels op Bali of Koh Samui. Het eten kan niet tippen aan de Thaise, Vietnamese of Indonesische keuken en ga zo maar door.

Natuurlijk hebben we er wel van genoten want dat doen we van alles wat we meemaken, maar als je mij vraagt moet ik naar de Filipijnen gaan voor een mooie strandvakantie dan is mijn antwoord vol overtuiging NEE. Boracay kan wel een hele mooie strandvakantie zijn maar zelf daar hebben ze maar 2 maanden per jaar een heldere zee dus dg gewoon naar Thailand waar de stranden mooier zijn, het eten beter is, de mensen vriendelijker zijn, de huisjes op het strand liggen en waar alles gewoon goedkoop is of naar de Gillis bij lombok waar je met schildpadden kunt zwemmen als je voor je huisje de zee inloopt. Mocht je toch naar de Filipijnen gaan neem dan genoeg geld en geduld mee en bereid je er op voor dat het op de meeste plekken niet zo is als op alle plaatjes in de reisgidsen.

Op naar Singapore !

oh ja, de wifi op de meeste plekken op de Filipijnen is zo slecht dat we helaas de verhalen niet dagelijks op internet konden zetten.

1. Willy van den Assem-Boumans:
    2 maart 2017
    Weer genoten van jullie mooie verhalen. Veel plezier verder. Hartelijke groetjes van ons uit Cuijk, doeiiiiii
  2. Milan:
    3 maart 2017
    Hoi. Lang niet meer gesproken!
    Ik denk dat jullie australia leuker vinden
    Hoewel ik er ook nig niet ben geweest of thailand en de rest van die verre vakanties.
    Australia ook omdat je de mens verstaat en zo niet steeds aan mensen zit die weer naar een tijd weer verder gaan ?

Dan ook Omdat er Familie van Claudio in Australia woont of zeg Oom en neef en nichtje toch

Persoonlijk lijkt mij Australie beter op een langer termijn
    En misschien ook nog gaan wonen
    Maar vergeet niet ook de gevaar die er zit.
    Van haaien tot spinnen en slangen
    En die laatste 2 daar normaal zijn en zo op je slaapkamer zit of in de auto tuin enz

Ook er op letten dat in die wame plaatsen tot thailand er steen vissen zijn er dus uit zien als stenen en als je daar door gebeten word de kans hoog inzit je het niet overleeft
    Als Tip zag dit ooit ergens in een survival programma

Milan
  3. Oma Leentj:
    3 maart 2017
    Wat alweer een geweldig verhaal ik had al lang niets gehoord zal wel aan het internet liggen,jullie foto,s zijn fantastisch heb ze allemaal opgeslagen en dan de natuur overweldigend.ga nog maar even door met genieten nu kan het nog .groet mijn lieve 3 schatjes .tot hoors liefs oma in gedachte steeds bij jullie.