Voorlopig de laatste dagen op Bali

16 juni 2017 - Bali, Indonesië

De laatste paar dagen doen we niet veel meer dan nog lekker genieten van het weer, eten en Azië opzicht. We blijven twijfelen of we de goede keuze hebben gemaakt maar aan de andere kant foute keuzes bestaan niet. Je kunt erna altijd weer kiezen tussen twee opties en dus komt het uiteindelijk altijd goed.

We bezoeken Savonds nog een keer een leuk restaurant met live muziek en genieten daar van een echte top band. Er staat een groepje verstandelijk gehandicapten te dansen op de dansvloer. Het is erg apart om te zien hoe zij gewoon helemaal vrij dansen en 0,0 schaamtegevoel hebben. Het boeit hun niet als iemand kijkt en ze bewegen zoals ze zich voelen. Soms natuurlijk niet op het ritme maar toch. Kon iedereen dit nog maar, gewoon doen zonder schaamtegevoel.

Op het strand doen we nog eens de Rubiks Cube wedstrijd tussen Romaine en Juna want ze oefenen nu al twee weken en of ze hem opgelost krijgen is de vraag al niet meer maar nu gaat het om hoe snel het gaat. En............ Juna is de winnaar met 2.21. Jullie kunnen het filmpje zien op ons youtubekanaal yolofamilytravel.

Oh ja we hebben een leuke naam verzonnen voor onze familie. We willen namelijk online wat geld gaan verdienen en hebben daarvoor een website/facebook/instagram/youtube kanaal voor gemaakt. Er staat al een en ander op maar snel zullen we daar leuke verhalen, reistips en meer op gaan vermelden. Als jullie ons willen helpen dan boek via onze site jullie reizen of koop je volgende boek bij bol.com.  gewoonweg via een banner naar hun site te gaan. Wij verdienen dan een klein % maar voor jullie blijft de prijs gelijk.

Website: http://www.yolofamilytravel.com
Facebook: yolofamilytravel
Youtube: yolofamilytravel
Instagram: yolofamilytravel

Hoezo trouwens yolofamilytravel. Nou de kids vonden het woord yolo (you only live once) erg leuk en wij vonden het wel passend bij onze situatie gezien het vroege overlijden van didi's ouders. Dat in combinatie met het fijt dat we een reizende familie willen zijn wordt dus YOLOFAMILYTRAVEL. Kijk snel naar onze site als je nieuwsgierig bent.

Voor de rest bezoeken we richard in sanur nog een ochtend en kletsen daar even lekker bij. Wat zijn we blij dat we hem hebben leren kennen en wat een top gozer is het. We shoppen nog wat om mee naar huis te nemen en zo komen we steeds dichter bij de dag van vertrek naar nederland, maar er gebeurt wel nog iets heel moois. Waarschijnlijk een klein cadeau van Azië voor ons.

Op de laatste avond gaan we nog een keer eten op het strand. Ja het is duurder maar och morgen eten we weer aan een saaie keukentafel hahahaha. Na het eten lioen we terug en opeens roept Juna " kijk daar een schildpad" en inderdaad er kruipt een grote schildpad uit zee het strand op. Hij kruipt heel langzaam omhoog en zoekt zich een heel mooi plekje uit. Daar begint hij een kuil te graven en ja inderdaad hij gaat daar eieren leggen. Inmiddels is de schilpad opvangdienst er en die vraagt ons even stil te zijn en op afstand te blijven  tot het eerste ei eruit is want daarna kun je doen wat je wilt en zal de schildpad niet weg gaan. En daar is het eerste ei en we mogen van heel dichtbij kijken hou zij de rest van de eieren uitpoept. Je ziet ranen uit de ogen looen bij de schildpad en dat komt omdat ze zo hard moet werken zegt de verzorger. We zetten het filmpje er zsm op. In totaal legt ze 103 eieren en maakt ze het gat zelf dicht. Ze kruipt dan weer rustig naar de zee want haar taak zit er op. Wow dat was erg mooi om te zien en totaal niet verwacht op zon druk toeristisch strand, maar het gebeurt erg vaak want de verzorger van het turtle rescue center bali haalt de eieren uit de grond en brengt ze naar een veilige broedplaats. En dan komt het mooiste morgenvroeg komt er een nestje uit en we mogen deze vrijlaten in zee. Dat vinden de kids geweldig, dan hebben ze het hele traject gezien van bevalling tot geboorte en eerste contact met de zee.  Nou lekker naar bed want het is inmiddels al weer 00.00 uur.

Vandaag is de dag van vertrek maar we gaan eerst de schildpadden vrijlaten. Wanner we aankomen bij het rescue center aan het strand van kuta herkent de man ons meteen en roept ons naar binnen om de geboorte te zien. En ja je ziet de kleine schildpadjes uit de grond komen kruipen. Zo apart en leuk om te zien. Als je in kuta bent zeker doen. Vervolgens worden er in totaal vandaag 200 schildpadjes geboren en vrijgelaten in zee. We krijgen allemaal een bakje met een schildpad er in en mogen deze met de 200 andere schildpadjes tegelijk vrijlaten. Yeah en dan kuipen 200 schildpadjes over het strand het water in. Wat een mooi gezicht en bedankt bali voor dit mooie tijdelijke afscheidscadeau. We lopen lekker over het strand terug richting ons hotel want we vliegen over een paar uur terug.

Het is een heerlijke wandeling maar tijdens het wandelen sla ik altijd aan het denken en ik blijf maar denken, ik wil niet gaan, ik wil niet gaan. Ik praat mijzelf dan maar moed in met de gedachte hoe mooi de reis tot nu toe al was en dat de kids en main het leuk vinden de opa's en oma's te zien en we snel weer verder gaan reizen. Ja we hebben tot nu toe echt hele mooie dingen gezien en meegemaakt en op een of andere manier zijn alle fysieke en psychische klachten waar je mee uit nederland bent vertrokken weg. Thailand, Cambodia, Vietnam, Filipijnen, de Molukken, Australië en Bali waren allemaal super maar we zijn nog lang niet uitgereisd. Wat er nog gaat volgen ? ik weet het niet maar we proberen maar van dag tot dag te leven en de volgende landen staan wel nog op onze buckitlist: noorwegen, zweden, portugal, india, tibet, nepal, srilanka, zuidafrika, marokko, canarische eilanden, amerika, canada, peru, costa rica, brazilie, argentinie, hawai, maledieven uhhh. Ik denk eigenlijk de hele wereld. In elk geval bedankt dat jullie ons zover gevolgd hebben en we houden jullie zeker op de hoogt van onze volgend avonturen. De nieuwe verhalen zullen waarschijnlijk wel op yolofamilytravel.com geplaatst worden. Meld je dus ook even aan op die site zodat je automatisch weer de nieuwsbrieven ontvangt en vergeet niet op de banner te klikken om jullie volgende reis te boeken etc.

Groetjes

Didi, Romaine, joli, juna en jessa
Yolofamilytravel.com

1. Sylvia Poelgeest:
    21 oktober 2017
    Didi en familie, inspirerende beslissing die jullie gemaakt hebben! Wat is het beste startpunt om te beginnen in beleggen in bitcoins?