Dag 199 en 200 De knoop doorgehakt en Happy birthday Joli

4 juni 2017 - Bali, Indonesië

4 juni

Lekker rustig dagje weer en weinig te melden. We kopen nog de taart voor Joli's verjaardag maar dat was dan ook zo'n beetje het spannendste wat we gedaan hebben. Of toch niet, nee want we hebben na uren praten toch maar de knoop doorgehakt. Alle puzzelstukken vielen een beetje door omstandigheden op z'n plek. We zaten dus koffie te drinken aan het strand en wilden de tickets boeken naar kuala lumpur aangezien we wegens het verlengen van het visum het land even uitmoeten. Bij het boeken zagen we dat mijn paspoort over een aantal maanden verlopen is en deze moet in sommige landen nog 6 maanden geldig zijn wil
Je het land kunnen uit kunnen reizen. Ja je leest het goed, niet in reizen maar uit reizen. Ok dus ambassade gebeld om te vragen of dat in indonesia kan en dat kan in jakarta tegen een leuk prijsje hahahah. Bij het zoeken op skyscanner komt in een keer een aanbieding voor bij met een vlucht naar Frankfurt. Hmmm zullen we dan even naar nederland gaan en daar de paspoorten regelen, de eventuele verkoop van het huis afwikkelen en zodat de kids even de opas en omas en wij onze fam
Kunnen zien? De kids hebben de laatste week al een aantal keer aangegeven dat ze wel even iedereen weer willen zien en romaine vind een pitstop ook niet verkeerd om wat orde op zaken te stellen in nl. Hmmm zullen we dan ? De tickets zijn zo goedkoop dat het echt maar weinig scheelt met een retourvlucht naar maleisie incl hotel etc en we wilden graag naar india maar daar is het niet echt de juiste periode voor dus alles wijst er op dat het niet gek zou zijn om even naar nl te gaan. Maar dat gevoel in mijn buik dat werkt mij gigantisch tegen en ik heb eigenlijk helemaal geen zin in naar nl te gaan, ook al is het voor even een pitstop want dat kan toch ook in Spanje of zo hahahah. Maar ik weet dat we thuis wat zaken moeten regelen en dat het paspoort verlengd moet worden en mijn zusje gaat bevallen van haar tweede kind dus na een uur staren naar de knop vlucht betalen klik ik hem aan. Wat een kut gevoel en ik zeg maar wel echt als pitstop en romaine knikt en zegt ja schat het is even een pitstop en het is goed voor het gezin. Geboekt maar het voelt echt niet fijn dus loop ik even de zee in om af te koelen. Ja je leest het goed we gaan dus even naar nederland om wat zaken te regelen en reizen dan weer verder. Gelukkig is romaine intussen ook tot het inzicht gekomen dat de school niet de allerbelangrijkst vorm van opleiden is en zijn we goed op weg om een plaats onafhankelijk inkomen te creëren wat het reizen mogelijk maakt. Ok en nu, nu ontspannen en relaxen van voorlopig de laatste dagen op Bali want een leven hier kunnen we ons beide echt wel voorstellen.

5 juni Happy birthday Joli

Vandaag is Joli jarig en we wekken haar traditioneel met ontbijt op bed en de kado's. We zijn benieuwd wat ze van de iphone vind want aangezien ze 12 jaar wordt krijgt ze die. Eerst de kleine kado's en dan de iphone. Nee is niet echt, dat doen jullie niet , echt niet zijn haar eerst woorden wanneer ze het pakje heeft uitgepakt. We lachen en langzaam realiseert ze dat het echt is en springt een gat in de lucht. Een iphone een iphone wow. Ze is super blij ermee en we stellen hem gelijk in zodat ze er mee aan de gang kan. Joli vind het erg leuk op dit moment om vlogs etc te maken dus daar kan ze deze goed voor gebruiken. Zoals gebruikelijk mag joli vandaag bepalen wat we doen. Het begint met lekker kletsen op de kamer, heerlijk genieten op het strand , daarna aan het zwembad en savonds heerlijk eten bij een mexicaans restaurant. Tussendoor natuurlijk iphone iphone en nog eens iphone hahaha. Het mexicaans restaurant komen we toevallig bij uit en het eten is er heerijk. Het wordt gerund door australische nederlanders en dus klesten we daar gezellig mee. Weer een contact waar we in de toekomst veel aan hebben en ze bieden ook aan om ons te helpen wanneer we dat willen. Ze wonen inmiddels 27 jaar op bali en genieten er nog steeds elke dag van. En dan klinkt happy birthday to you, door de speakers en komt het personeel zingend een taart brengen naar joli. Heerlijk in the picture ! Super leuk geregeld door het restaurant en zeker een aanrader om heen te gaan als je op bali bent. Het was een super leuke dag en joli heeft er echt van genoten. Man man man wat gaat het snel en wat worden de kids groot. We zijn zo intens blij dat onze kids zich zo mooi ontwikkelen en dat we dat beide zo meemaken door samen te reizen. Dit is echt quality time ten top en ja ook in die tijd kun je ze af en toe achter het behang plakken maar die keren zijn op een hand te tellen.

1. Tiny:
    21 juni 2017
    O wat spannend allemaal, toch even terug naar Nl. En dan Didi weer terug naar Bali, of nog door reizen naar India? Fijn om weer iets te horen!!! Voor allen een dikke knuffel en hoor je gauw weer!!!!