Dag 189 Meeting old friends

27 mei 2017 - Seminyak, Indonesië

De kids en main hebben zin in wat te luieren en dus ga ik maar op bezoek bij een vriend uit venlo die nu op bali woont. Noes heeft jaren in jakarta gewoond en nu verhuisd naar bali en heeft daar een restaurant. Ik wandel er op de gok heen en hoop dat hij daar is. Wanneer ik aankom ziet hij mij direct. Didi, ja hahahaha. We drinken gezellig een paar biertjes en kletsen heerlijk bij over onze levens etc. We spreken af dat ik de dag erna er kom eten met main en de kids zodat we nog even gezellig verder kunnen praten.
Hij brengt mij op z'n scooter terug naar het hotel waar hij even kennis maakt met de kids en main en voor je het weet zitren we weer een uur te praten hanaha. Savonds vinden we een goedkope warung waar we kunnen eten en genieten daar van de overheerlijke goedkope Indonesische gerechten. Ok dus je kunt ook goedkoop eten in seminyak, maar dan moet je wel even zoeken. Als ik trouwens duur zeg dan bedoel ik duur ivm ons budget. Een dure nasi goreng kost 60000 tot zelfs 80000 idr en een goedkope krijg je voor 15000 tot 25000 idr. 10.000 is ongeveer 0,70 cent dus duur is € 5,60 hahahah. Als ik het schrijf moet ik zelf een beetje lachen maar 5 personen x €5,60 =€28,- en 5 personen x € 1,05 = €5,05 dus een verschil van €23 per etentje en geloof mij het goedkope eten smaakt vaak beter en authentieker. Ik weet in nederland krijg je daar nog geen voorgerecht voor maar als je lang op reis bent moet je op de kleintjes letten anders kun je zo weer naar huis hahaha. Maar goed weer een heerlijk dagje en Noes bedankt voor de gastvrijheid en we verheugen er nu al op om het eten morgen bij jou te proeven.