Dag 169; lack of beachbars so play beachgames.

7 mei 2017 - Mission Beach, Australië

Didi vertelt:
Vandaag eens mission beach verkennen. We beginnen met de markt die recht tegenover de camping is. Er zijn altijd leuke markten op zondag in australie en de kids vinden het leuk om er rond te neuzen. Ze vinden een paar mooie stenen die ze kopen maar voor de rest is er niet veel te koop voor hun. We maken een heerlijk strandwandeling en ik begrijp waarom mensen mission beach mooi vinden, maar in onze ogen is het niet bijzonder mooi. Het is een breed strand met palmbomen en een klein dorpje met wat winkels en restaurantjes. Ik kan begrijpen dat mensen het een relaxt dorpje vinden maar in naar onze mening is er weinig hippie aan. Misschien zijn wij wel verwend doordat we echte hippie sfeer hebben geproefd in landen zoals Brazilië en thailand maar in Australië hebben wij nog niet echt een leuk dorpje met deze sfeer kunnen vinden. Het gekste van Australië vind ik dat ze bijna helemaal geen stranden hebben met leuke strandbarretjes waar je kunt genieten van een drankje en wat (live)muziek. Ik denk dat je Australië meer moet zien als een waanzinnig mooi land met heel veel wildlife, mooie natuur etc maar niet als een relaxte strand bestemming. Daar heeft het gewoon net niet de juiste  ingrediënten voor. Begrijp ons niet verkeerd want we vinden het echt waanzinnig hier maar meer omdat we echt genieten van de natuur en beesten etc. Hmmmm misschien moeten wij het eerste echte hippie barretje op een strand ergens beginnen , hahahah. Ik denk dat het niet mag van de regering hier en dat ze de natuur zo natuurlijk mogelijk proberen te houden of zo.

Het weer is niet super dus doen we wat leuke strandspelletjes met de kids en drinken we wanneer het begint te regen een koffie in een van de barretjes in het stadje. De rest van de dag spelen de kids wat buiten en wisselt bewolking zich af met regenbuien. Super dus voor ons om weer eens het blog bij te werken en na te denken over onze toekomstplannen etc.

1. Tiny:
    14 mei 2017
    Wat gaaf die foto's van de meisjes!!!