Dag 168: Music, The Casowarry and Mission Beach

6 mei 2017 - Mission Beach, Australië

Vandaag eindelijk weer met de camper op
Pad. We rijden vandaag met een tussenstop bij alligator creek om
Te picknicken naar mission beach. Een erg lange rit van meer dan 400 km. In europa zou je hier 4 uurtjes over doen maar door de wegen in Australië haal je dit nooits van z'n leven. We vertrekken rond 09.00 uur en komen rond 17.00 pas aan in mission beach. Dat is dus in totaal 8 uur reizen waarvan 1 uur pauze bij de creek.  Ik vraag mij ook af hoe het kan dat een groot land als Australië nog zon slecht wegennetwerk heeft. Ik vind het niet erg want vind het wel wat ruigs hebben maar wat een verschil met Europa. Alligator creek is een mooie picknickplek waar je even lekker kunt chillen aan een beekje en gebruik kunt maken van de gratis bbq daar. De rit is lang en dan komt het voordeel van de camper, de dames kunnen gewoon lekker dutten op bed terwijl ik rij, hahah. Op een gegeven moment liggen ze allemaal te slapen en luister ik heerlijk mijn muziek en geniet ik van het landschap om ons heen.  Normaal haat ik auto rijden en al helemaal lange afstanden maar hier is het toch net wat anders en er ia geen drukte op de weg wat het gewoon allemaal wat ontspannender maakt. We luisteren veel muziek van de 60's, 70's en 90's en zelfs de kids vinden het leuk als we verhalen vertellen over de muzikanten en onze belevingen tijdens de verschillende platen. Ja de 80's staan er niet tussen. We hebben het wel geprobeerd maar we moesten te vaak op next song klikken omdat deze periode echt niet onze smaak is. Tuurlijk een paar hits van jackson, cindy lauper, wham etc maar het gros van de muziek in deze periode vinden we shit. Sorry voor de 80's liefhebbers hahaha.

Van mission beach hebben we hoge verwachtingen omdat het nog een zeer relaxte plek met hippy feeling schijnt te zijn, maar wanneer we aankomen in de regen krijgen we niet gelijk dit gevoel. Het is al snel donker dus morgen maar mission beach verkennen. Wat trouwens wel merkwaardig is is dat rond mission beach de casoary leeft. Dit is een vogel die met uitsterven bedrijft is en lijkt een beetje op een emu of struisvogel. We hebben hem geziem in de gratis rockhampton zoo maar wisten niet dat hij nog in het wild leefde. Het is een hele aparte vogel, zie de fotos, en hopelijk zien we hem een keer in het wild.

Zo nu lekker slapen en tot morgen.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade