Dag 120 , Kuta Bali

16 maart 2017 - Bali, Indonesië

Dag 120 16 maart

De kids willen een dag naar Kuta beach om te bodyboarden. Zelf zijn we ook nieuwsgierig hoe kuta nu is. De laatste keer schrokken we ons van hoe het geworden was en we zijn benieuwd of er weer veel veranderd is in de laatste 3 jaar. Het antwoord is ja dus. Heel veel verkeer en bijna onmogelijk om te rijden in die drukte in en om Kuta. Het strand is een stuk korter geworden, het lijkt wel of een deel is terug genomen door de zee. Het is ook niet meer zo wit als vroeger en je ziet er zelfs zwart lava strand hier en daar doorheen komen. Je merkt dat het kwa toerisme achteruit is gelopen want de strandtent houders zijn erg opdringerig met aanbieden van stoelen, surflessen etc. We vinden een relaxt plekje en nemen plaats op wat stoeltjes voor een drankje. De zee is erg wild en de golven zijn hoog en ik zie de kids twijfelen. Ik duik de zee in en inderdaad de stroming is heftig. Hmm effe wachten maar met de kids. Een uurtje later wordt het langzaam aan eb en is het wat veiliger voor de kids om de zee in te gaan. We huren body boards en hebben er lol mee. Oeps daar gaat juna onderst boven en ze schrikt zich rot want ze had moeite met omhoog te komen. Ik kon haar nog net vast grijpen en boven trekken maar de schrik zat er flink in. Ze is toen toch maar op het strand gaan liggen bij mam. Hoe minder diep het water wordt hoe leuker voor de kids en zelfs Jessa gaat op een gegeven moment goed op de golven mee. Op een gegeven moment zijn de kids het moe en willen ze graag even wat eten. Ik eet eerst nog heerlijk gado gado op het strand voor maar € 0,80 cent. Ik vind dit altijd heerlijk op kuta en gelukkig is dat nog niet veranderd. We bezoeken daarna nog even het winkelcentrum, kan ik eindelijk een goedkope korte broek kopen bij h&m. Ik loop al bijna 4 maanden elke avond met dezelfde korte broek aan wat heb er maar eentje bij me die lekker zit hahaha. En ja hij wordt ook af en toe gewassen. Ik kon deze zelfde broek ook al kopen in Singapore maar daar kostten hij €30 bij de H&m en hier maar €9 dus weer twee tientjes bespaard. Nog even de jalan poppies door en wat eten bij een vannde eettentjes. Kids willen een pizza dus maar een pizza. Ze eten inmiddels erg vaak rijst en sate en andere Indonesische gerechten dus dan kan er af en toe ook wel een pizza in. Ze moeten ook niet dunner worden want dan denken de mensen nog dat we ze geen eten geven hahahah. Vooral juna's lichaam is flink veranderd en dat vind ze stiekem ook wel leuk. Weer terug opnde scooters door de drukte en ik moet eerlijk zeggen dat door kuta rijden geen lol aan is, maar we komen heelhuids terug in ons hotelletje waar we nog even het zwembad in duiken en onze avonturen delen met wat andere reizigers. Savonds nog een soto ayam en wat kleine hapjes en drankjes en dan even lekker genieten van de airco op de kamer.

1. Oma Leentj:
    20 maart 2017
    Ja didi kan me voorstellen dat Jessa even. Flink schrok v. D stroming is heel gevaarlijk heb dit zelf een keer meegemaakt sla geen oog v je vier dames af want deze zijn je hele rijkdom.hoop dat Kuta jullie bevalt en anders alweer verder. Naar een andere bestemming.bedankt voor jullie mooie mails verheug me er telkens weer op heel veel liefs geniet verder en tot wederhoren oma