Dag 144; 1000 steps and Hunter valley.

12 april 2017 - Hunter Valley, Australië

Didi vertelt;

Ik ben erg vroeg wakker en dus ga ik op pad om camping spul in te kopen. Ik ontdek de Big W, een winkel waar ze werkelijk echt alles hebben. Er is ook een kampeerafdeling en daar start mijn zoektocht. Het is erg goedkoop en dus heb ik mijn lijstje zo bij elkaar. Alles in totaal zo'n 300$ en de wagen zit echt helemaal vol. Luchtbedden, slaapzakken, 5 inklap stoelen, tafel, gaspit, zaklamp etc. Gewoon een complete kampeer uitrusting dus. Wanneer ik een uurtje later terug kom bij het hostel hebben main en de kids al de ontbijttafel gedekt en lekker ei gebakken etc. Nu al terug, dat is snel. Ja schat dat krijg je als een man alleen gaat en niet bij elk rek hoeft te blijven staan hahahaha.

Na het ontbijt checken we uit en laden we de auto in, het past allemaal net, en rijden dan richting het wandelgebied van de blue mountains. We doen de three sisters wandeling aangezien deze niet al te lang is en de kids nog een beetje moe zijn. Het is een erg mooi gebied en de wandeling is erg leuk. Er is een lange, en dan bedoel

Ik echt lange trap helemaal naar beneden maar die doen we maar voor de helft, wamt op de helft hangen de tongen van de kids al uit hun bek en trillen de beentjes al

Aardig. Ik heb ook nog steeds last van mijn teen en Romaine bedenkt zich dat we geen water bij ons hebben en dus op de helft keren we om en starten we de weg naar boven. Dit is natuurlijk nog veel zwaarder maar het was een erg leuke wandeling. Nog even een foto met de three sisters en weer naar onze auto om de weg te vervolgen naar hunter valley.

De rit naar hunter valley is een erg mooie rit door de bergen en je ziet al gelijk hoe mooi Australië is. Je kunt er kilometers  rijden zonder iemand tegen te komen en de natuur is zo mooi dat je het liefst overal stopt om een foto te knippen. We zien hier en daar groepen kangaroos op de weilanden grazen en veel verschillende landschappen. We stoppen tussendoor nog in the middle of nowhere voor een picknick en hoe dichter we bij hunter valley komen hoe meer druivenplantages je ziet. Hunter valley staat bekend om haar wijnen. Na even zoeken vinden we een camping en kunnen we voor het eerst onze tent opzetten. Het gaat verassend snel en de kids vinden het geweldig. Luchtbedden er in en stoeltjes uitklappen en even genieten van een koffie. De kids verheugen zich op het slapen want ze vinden het gezellig om samen met ons in een tent te liggen. We gaan op zoek naar wat eten, maar er is niet meer veel open en dus maar een keer Mcdonalds. Ja het smaakt hetzelfde als in nederland en je hebt ook weer een kwartier erna honger. Nog een wij tje bij de tent en dan gezellig naar bed met z'n allen.